Hjältevadshus lanserar kompakta enplanshuset Villa Glänta – med fokus på smarta ytor och låga boendekostnader

Idag ökar efterfrågan på lite mindre hus, med smart planlösning och låga driftskostnader. Därför lanserar nu Hjältevadshus sin mest kompakta och prisvärda modell hittills, utan att kompromissa med smart planlösning, hög standard och solceller som standard. Enplansvillan Villa Glänta ska med sina 97 kvadratmeter få fler att inse fördelarna med att bygga nytt.

”Vi vill alltid lyssna på vad våra kunder efterfrågar och vara snabba med att leverera det. I de lite tuffare tiderna är de många som vill bygga något mindre till lägre kostnad, som passar livssituationen nu men med möjlighet att bygga ut lite senare. Vi utmanade oss därför att designa ett hus som både är modernt och smart. Villa Glänta visar att det är klokt att bygga nytt i stället för att köpa ett befintligt hus”, säger Johan Bynell, VD Hjältevadshus.

Hjältevadshus har under det senaste året blivit uppmärksammade som enda svenska hustillverkare som ökat sina marknadsandelar samtidigt som marknaden gått brant nedåt. Hemligheten har bland annat varit att erbjuda husmodeller som uppfyller de höga kraven från husköparna. Samtidigt har man som enda större svenska hustillverkare infört solceller som standard på alla husmodeller, något som både ökar värdet på huset och minskar driftskostnaderna.

Men inte genom att kompromissa med kvaliteten. Häromdagen fick man nämligen återigen utmärkelsen Årets Nollfelsaktör 2022 av organisationen GarBo, som bevis på att man har stort fokus på att leverera hus utan några produktionsfel.

Nu tar man nästa steg och lanserar sin mest prisvärda husmodell någonsin, den 97 kvadratmeter yteffektiva Villa Glänta. Therese Gruselius Frid är husdesignern som lyckats rita huset som uppfyller de utmanande kraven:

”Om man letar efter ett lite mindre hus med moderna inslag, ett bekymmersfritt boende med alla bekvämligheter i ett och samma plan, bra förvaring och plats för hela familjen, så är Villa Glänta helt rätt val. Det är ett trivsamt och energismart hus som både ligger rätt i tiden och håller i generationer”, säger Therese Gruselius Frid.

Villa Glänta har tre sovrum i sitt standardutförande. Vardagsrummet i kombination med det öppna köket erbjuder generöst med arbetsyta och plats för samvaro och umgänge. Denna del är ljus och välkomnande med sina generösa fönster ut mot trädgården. Här har Hjältevadshus satsat lite extra på att skapa en känsla av ljus och rymd, bland annat via vardagsrumsfönster som är större än genomsnittet. Härifrån kan man gå rakt ut till uteplatsen på baksidan, som blir en naturlig förlängning av huset. I anslutning till köket finns även en rymlig tvättstuga med egen grovingång.

Även om Villa Glänta är ett kompakt hus så har Hjältevadshus inte kompromissat med varken kvaliteten, funktionaliteten eller förvaringsmöjligheterna. I anslutning till huvudentrén finns därför bra med förvaringsmöjlighet. Även i direkt anslutning till köket finns en groventré med en generös klädvård som underlättar i vardagen. Även badrumsytan är utökad för att möjliggöra för skötbord eller annan typ av förvaring. I Villa Glänta finns också öppna umgängesytor med plats för både mys i TV-hörnan och för att duka upp ett långbord när släkt och vänner kommer på besök.

Med hjälp av personliga tillval är det enkelt att sätta sin unika prägel på Villa Glänta och göra det till hela familjens drömboende. Hjältevadshus erbjuder bland annat många olika alternativ när det gäller köksluckor, panel och färgsättningar som ger huset en unik karaktär.