Sveriges bästa bygglovskommun utsedd

Sveriges bästa bygglovskommun utsedd

Hjältevadshus ville sätta fokus på de kommuner i Sverige som hanterar bygglov snabbt och korrekt. Vinnare blev Grästorps Kommun. Motiveringen lyder:

En kommun som har satt 2 veckor som maximal handläggningstid och med lätthet uppfyller sitt mål, det är en kommun som förstått att de är till för sina invånare och menar allvar med att verka för nybyggnation.

På andra plats kom Kalmar och Sundsvall med 4 veckor maximal handläggningstid.

Även det mycket bra, och ett bevis på att även större kommuner kan vara snabba och nybyggare vänliga.

På bilden är från vänster : Pontus Eklind ,Kommunchef Ove Johansson och Bygglovschef Anita Timmersjö,  Åke-Jimmy, Patrick  och Mikael R Olsson.