HKC Hotels springer för Run of Hope!

HKC Hotels springer för Run of Hope!

Under Barncancermånaden september arrangerade alla HKC-hotell var sitt "Run of Hope"-lopp. Genom att springa minst 5 kilometer skänkte HKC Hotels 100 kronor för varje deltagare till Barncancerfonden. Totalt lyckades vi samla ihop 12 500 kronor! På Åby hotel stod före detta friidrottsstjärnan Erica Johansson för uppvärmningen.

Det var en otroligt rörande upplevelse att se personal, gäster och samarbetspartners samlas för att kämpa tillsammans mot barncancer. Gemenskapen som genomsyrade evenemanget var hjärtevärmande och visade på en enastående solidaritet.

-Det här var en start, nu ser vi fram emot att göra vårt deltagande i Run of Hope till en årlig aktivitet tillsammans med både medarbetare och kunder! berättar Therese Hammar, Managing Director för HKC Hotels

Bland deltagarna fanns även HKC:s ägare, Kurt och Gertrud Östlundh, som, trots att de valde en kortare rutt, ville visa sitt starka stöd och engagemang i kampen mot denna fruktansvärda sjukdom.

Budskapet är så viktigt och tydligt - barn och cancer hör inte ihop. Varje litet bidrag tar oss ett steg närmare en värld fri från barncancer. Tillsammans gör vi skillnad!