Ingen sommar utan glass, eller hur?

Malmös godaste glass hittar du här!

Ingen sommar utan glass, eller hur? Nu när vi äntligen kan njuta av ljusa kvällar och soliga dagar är det såklart dags för glass. Egentligen gör det inget om det regnar, glass är alltid gott! Malmö har några riktigt trevliga glassexperter som är väl värda ett besök. Vi tar er med på en guidad glasstur i stan, häng med!

Dolce Sicilia

Gillar du riktig italiensk gelato har du hittat rätt! På Dolce Sicilia på Drottningtorget smakar glassen ljuvligt. Här finns garanterat något för alla smaker. Vad sägs till exempel om Bourbonvanlij, Pistage, Choklad, Hallonsorbet eller Stracciatella? Bara några av alla smarriga smaker som erbjuds här.

Köld

Borta på Mitt Möllan hittar man en annan glassfavorit i Malmö, Köld. På Köld fokuserar man mycket på att ta fram nya spännande smakkombinationer - och med stor framgång lyckas man! I skrivande stund hittar man smaker som Saltkaramell (med rökt salt), Hast du nöt (egenrostade och malda hasselnötter) samt Chokladboll (mörk choklad, kokos och kaffe). Inte nog med att glassen håller högsta klass, personalen är anledning nog att svänga förbi - utomordentligt trevliga! Man får dessutom smaka på glassarna innan man bestämmer sig. Missa för allt i världen inte ett besök på Köld, du kommer inte bli besviken!

Lilla Glassfabriken

Lilla Glassfabriken har ett ordentligt utbud med många olika smaker. Här görs glassen på plats med enbart lokala råvaror av toppklass. Lilla Glassfabriken är ett familjeföretag som varit igång sedan mitten på 80-talet och det märks att man har gedigen kunskap om glasstillverkning. Strut, bägare eller tårta - här får du glass i många former!

Favvo Glass

Vad vore väl Malmö Saluhall utan en riktigt fin glassbar? På Favvo Glass görs all glass från grunden med riktigt fina råvaror. Varför inte ta en komplett lunch på Saluhallen? Börja med en god lunch på något av Saluhallens alla fina restauranger och avsluta med en svalkande glass på Favvo Glass.

Limhamns Glassmejeri

En ny uppstickare på Malmös glasscen är Limhamns Glassmejeri. Här tillverkas len gelato med känsla och finess. Det gör ju inte saken sämre att placeringen på Dragörkajen i Limhamn är otroligt trevlig. Småbåtshamn och ljumma havsbrisar med en gelato i handen - kan det bli bättre? Nä vi tror inte det!