Jakob Ökvist, komiker och Initiativtagare Lol Comedy Club

Hotell Kung Carl och Stureplan får en riktig stand up-klubb med New York-känsla

Den 23 mars är det premiär för Lol Comedy Club på Hotel Kung Carl.
Klubben som drivs av komikern Jakob Öqvist har tidigare dragit fulla hus på Södermalm och senast i somras utomhus i Tantolunden, flyttar nu in på hotellet och gör något som är unikt för Sverige – en klubb med få platser, nära till scenen – och riktigt kända namn!

- Vi tyckte att Stockholm behövde en klubb i New York-stil, säger Jakob Öqvist. En klubb där komiker och publik har lätt att få kontakt, och med riktigt vassa komiker som älskar när publiken finns på armlängds avstånd. Alla som sett komiker i för stora lokaler vet vad jag menar, det är inte så stand up är tänkt att upplevas. Nu ville vi göra tvärtom! säger Jakob.

När Lol fick kontakt med Hotel Kung Carl och fick se den nyrenoverade bakfickan kändes det helt rätt. Här fanns fantastiska förutsättningar för riktig stand up, med två våningar där alla i publiken ser och hör bra. Platsantalet är endast 100 personer.

- Vi är enormt glada över att vara värdar för Lol Comedy Club säger Hotel Kung Carls PR ansvarige Daniel Boudal. Det intima mötet mellan komiker och publik kommer att bli ultimat i Kung Carls Bakficka. Vi är otroligt exalterade att få jobba med några av Sveriges bästa komiker och stolta över att få ha dem på Kung Carls Scen.

Jakob lovar många överraskningar under säsongen.
- Jag vill skapa klubben där vad som helst kan hända. Med det oslagbara läget vid Stureplan kan det hända att någon riktig stjärna dyker upp som oannonserad gäst, precis som på cityklubbarna i New York! säger Jakob och ser ut som han redan har något planerat.

Lol Comedy Club presenteras av Tullamore Dew och produceras av Bokastandup.se i samarbete med Hotel Kung Carl. Biljetterna kostar 280 kr, men det går även att köpa showbiljett inklusive en tvårätters middag från Bistro Belle Epoque.

Medverkande komiker:

• 23 mars: Kristoffer Appelquist, Behrad Rouzbeh