HKC Hotels ägare Kurt Östlund med utvalda Grand Marnier.

Största utbudet av Grand Marnier

Hotel Kung Carl meddelar glädjande att de nu erbjuder kanske världens mest omfattande utbud av Grand Marnier. Denna nya satsning är resultatet av en långvarig passion för den framstående likören, som har sin början år 1977 när ägaren av Hotel Kung Carl, Kurt Östlundh, fick en minnesvärd flaska Grand Marnier av sin nära vän Thage Grundström. Sedan den dagen har Grand Marnier varit Kurts personliga favorit.

Martin Forsmark, barchef på Hotel Kung Carl, inspirerades av ägarens kärlek till Grand Marnier och har noga sammansatt en imponerande samling av denna ikoniska likör. Bland höjdpunkterna finns den exklusiva handmålade Grand Marnier Cuvée du Cinquantenaire, som nu kan avnjutas i Hotel Kung Carls inre bar, La Cour.

Hotel Kung Carl, känt för sin eleganta atmosfär och unika smakupplevelser, tar nu ytterligare ett steg för att tillgodose sina gästers förfinade smaklökar. Förutom det storslagna utbudet av Grand Marnier producerar hotellet även sin egen punsch, Kung Carls Punsch som finns tillgängligt på Systembolaget.

Om Grand Marnier:

Grand Marnier Cordon Rouge, den ikoniska orangefärgade likören, skapades år 1880 av Alexandre Marnier-Lapostolle och fick sitt namn av legendariske hotellägaren César Ritz. Namnet "Grand Marnier" presenterades för Marnier-Lapostolle av Ritz själv, och detta samarbete ledde till köpet och etableringen av det prestigefyllda Hôtel Ritz Paris.

Grand Marnier tillverkas genom en unik kombination av cognac, destillerad essens av pomerans och socker. Med en alkoholhalt på 40% erbjuder Grand Marnier Cordon Rouge en mångsidig användning, inklusive flambering av rätter som Crêpe Suzette.

Hotel Kung Carl inbjuder nu sina gäster att uppleva den unika samlingen av Grand Marnier i den exklusiva atmosfären i Bar La Cour.

HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh. I företaget ingår:
Hotel Kung Carl i Stockholm, Best Western Plus Hotel Noble House i Malmö, Best Western Hotell Hudik i Hudiksvall, Best Western Plus Åby Hotel i Göteborg/Mölndal, Clarion Hotel i Örebro samt Best Western Plus Hus 57 i Ängelholm

Besök vår hemsida, HKC Hotels

Marcus Östlundh