I Björkalund planerar Hökerum Bygg för en byggstart om ett år, kvartal ett 2018.

Hökerum Bygg bygger mer i Norrköping

Nu är det klart att det blir Hökerum Bygg som får förtroendet att bygga bostäder utmed spårvägen i Björkalund (tidigare kallat Vrinnervi). Området blir en helt ny stadsdel, bara cirka fem kilometer från centrum. Här byggs både seniorboende, villor, äldreboende och lägenheter.

- Hökerum Bygg kommer att bygga drygt 40 bostadsrätter i två ganska låga hus. Det blir en mix av lägenhetsstorlekar från välplanerade tvåor till rejäla fyror och alla kommer att få en egen stor balkong, berättar Maria Ståhl som är marknadschef på Hökerum Bygg.

Företaget planerar att byggstarta om ungefär ett år, första kvartalet 2018. Det blir Hökerum Byggs tredje projekt i Norrköping.

- Vi tycker det är roligt att finnas på plats i en så expansiv del av landet och bygger gärna mer i regionen kring Norrköping och Linköping, säger Viktor Ståhl, VD för Hökerum Bygg.  Företaget har även ett projekt i Vallastaden i Linköping som kommer att visas på bomässan där 2-24 september.

Vi är ett familjeföretag från Ulricehamn. Företaget grundades 1968 och idag bedriver vi verksamhet inom tre områden. Vi bygger Bostadsrätter i egen regi, vi utför totalentreprenader och vi hyr även ut bostäder i Ulricehamns och Borås kommun. Allt hålls samman av en kvalitetsfilosofi vi kallar Tryggt Byggt. Hökerum byggs webbplats