Johan Palmér, arbetsledare och Pentti Hulkkonen, platschef tillsammans med sex av nio nyanställda snickare på Hökerum Bygg.

Hökerum Bygg nyanställer

I dagarna nyanställde Hökerum Bygg nio snickare. Det är ett väl inarbetat Göteborgs-gäng som valt att börja på företaget. Göteborgssnickarna arbetar nu på ett projekt Hökerum Bygg uppför åt Egnahemsbolaget i Länsmansgården, Göteborg.

- Vi är riktigt glada för att det här gänget har valt att börja jobba hos oss, vår ambition är att anställa ännu fler snickare under året, säger Anneli Olausson, HR-chef på Hökerum Bygg. Nu har Hökerum Bygg 19 anställda snickare, totalt är det 89 medarbetare på företaget.

Hökerum Bygg grundades 1968 och är ett lokalt förankrat bygg- och bostadsutvecklingsföretag med hemvist i Ulricehamn. Vår vision är att vara den bästa bostadsutvecklaren i Sverige. Varje projekt är unikt och vår styrka är att se dess potential och därigenom utveckla genomtänkta, prisvärda och hållbara bostäder.

VI färdigställer omkring 500 bostäder per år från Uppsala i norr till Malmö i söder. Främst består våra entreprenader av egenutvecklade projekt men vi bygger också flerbostadshus åt externa beställare. Då bidrar vi gärna med vår kompetens kring att optimera projekten för att erhålla bästa resultat.

De senaste 15 åren har vi färdigställt cirka 6 000 bostäder, hälften i egenutvecklade projekt och hälften åt externa beställare. Vår mångåriga erfarenhet av hela värdekedjan från markförvärv till projektering, totalentreprenad och förvaltning innebär att vi kan säkerställa processen avseende kvalitet, effektivitet, hållbarhet och kostnadskontroll samtidigt som vi skapar ekonomiskt sunda bostadsrättsföreningar.

Hökerum Bygg ingår i koncernen Familjen Ståhl Invest i Ulricehamn AB som även bedriver verksamhet inom långsiktig fastighetsförvaltning och hotell- och konferensverksamhet. Totalt arbetar omkring 140 personer i koncernen, omkring 85 av dem finns på Hökerum Bygg.
Koncernens starka finansiella ställning skapar goda förutsättningar till fortsatt långsiktig tillväxt inom bygg- och fastighetsbranschen, samt möjligheter att produktionsstarta och fullfölja projekten utifrån fastställd plan.

Hökerum byggs webbplats