Ägarna till det nya Bolaget Dynamo Fastigheter

H2 & Hökerum Fastigheter skapar bolag för egen produktion och förvaltning

Med ett mål att till 2025 producera 1000 enheter för egen förvaltning har rivstarten gått för det nya bolaget.

Bolaget som fått namnet Dynamo Fastigheter är spunnet ur två koncerner; Hanssons Hus AB & Ståhl & Ståhl i Ulricehamn AB och då främst genom entreprenadbolaget H2 Entreprenad och förvaltningsbolaget Hökerum Fastigheter. Genom lång erfarenhet från finansiering till förvaltning via Hökerum Fastigheter och H2 Entreprenad’s hållbara och innovativa bostadsproduktion skapar man ett samarbete som effektivt och kvalitativt utvecklar bostäder och samhällsfastigheter i hela värdekedjan.

I dagsläget finns tre byggrätter förvärvade innefattande ca 340 lägenheter, varav det första i Bålsta startar redan under sensommaren. Läs mer på hemsidan www.dynamofastigheter.se

Regioner

Hökerum Fastigheter äger och förvaltar fastigheter i Borås, Jönköping, Huskvarna och Ulricehamn. Ett fastighetsbestånd som för närvarande omfattar ca 1 300 bostäder och 110 000 kvm lokalyta.

Vi lägger stor vikt vid att vara en lyhörd, engagerad och pålitlig fastighetsförvaltare och har, förutom förvaltning och utveckling av vårt befintliga bestånd, ambitioner om en långsiktig tillväxt.

Den bästa av värdar

Hökerum Fastigheter äger och förvaltar fastigheter i Borås, Jönköping, Huskvarna och Ulricehamn. Ett fastighetsbestånd som för närvarande omfattar ca 1 300 bostäder och 80 000 kvm lokalyta.

Vi erbjuder ett varierat och attraktivt utbud av bostäder och lägger stor vikt vid att vara en lyhörd, engagerad och pålitlig fastighetsförvaltare, så att de som bor hos oss ska trivas och känna sig trygga med sitt boende.

Vi vill också vara med och bidra till våra lokalhyresgästers utveckling och vet att rätt lokal för verksamheten är en viktig parameter för att nå detta. Vårt mål är därför att arbeta nära och förstå våra kunders behov, både för att skapa mervärde för våra hyresgäster och långsiktiga relationer.

Förutom att förvalta och utveckla vårt befintliga bestånd så har vi även ambitioner om en långsiktig tillväxt, vilket gör att vi hela tiden letar efter nya affärsmöjligheter.

Hökerum Fastigheter
Strandgatan 42B