Rekordår på Högberga Gård - och trenden fortsätter

Det ser ljust ut för Högberga Gård på Lidingö. 2010 summeras som det bästa året hittills, all time high, med en omsättningsökning på över 25 procent jämfört föregående år. En siffra som ligger långt över Stockholmsregionen i snitt. Och trenden håller i sig.

– Ja, även 2011 har startat bra med en ytterligare ökning på 30 procent första kvartalet vilket förstås stärker oss i vårt beslut om planerade personalsatsningar och fler investeringar under året, säger Johan Hjort, VD på Högberga Gård.

Under sommaren planerar man att renovera samtliga hotellrum i den kulturminnesmärkta herrgården. Man kommer borra för kompletterande bergsvärme och på så sätt eliminera alla fossila bränslen. I samband med detta installeras även komfortkyla i alla hotellrum. Och en helt ny vinkällare ska byggas.

– Förutom miljöarbetet som är högt prioriterat område, så handlar det ytterst om att höja upplevelsen för våra gäster än mer. De satsningar vi gjort hittills har fallit väl ut och lockat såväl nya som återkommande kunder, säger Johan Hjort.

I september 2010 öppnade man bland annat Sveriges första toscanska vinfabrik på Lidingö. 11 ton druvor plockades i Toscana och ligger nu, efter 5 månader på ekfat.

– Det är roligt att kunna erbjuda våra gäster unika och extravaganta upplevelser. Vinprovning i vinfabriken är en sådan och vi har sett att det uppskattas, avslutar Johan Hjort.