Hogia Logistics Solutions tar steget in i storsatsning

I höst kommer vår nya pinkodslösning för automatgater. Det är den första lösningen från Hogia Logistics Solutions som utvecklas på Hogias nya molnplattform.

Tidigare i vår berättade Hogia-gruppen om sin halvmiljardsatsning på nya IT-lösningar i molnet. Den nya molnplattformen är uppbyggd av komponenter som likt pusselbitar kombineras efter behov för att passa alla typer av företag i olika branscher.

Förutom pinkodslösningen, kommer vi under hösten också att lansera kartlösningar i molnet för GPS-positionering av fordon och enheter. Till att börja med har vi valt att satsa på dessa två lösningar, då de är områden som vi förutspår kraftig utveckling av framöver. Det innebär också att vi kan sammanlänka våra kunder inom olika delar av transportsektorn. Hogias terminal-, hamn- och landlogistikkunder har gemensamma intressen i dessa lösningar: För åkerierna, som vill effektivisera sina transporter, blir inpassager till terminalerna enklare och snabbare. Hogias terminal- och hamnkunder får samtidigt stora fördelar inom säkerhet, miljö och effektivitet.

Eftersom Hogia-gruppen har ett omfattande utbud av programvaror och IT-system, kan vår kund få en heltäckande molnlösning. Med den nya komponentbaserade molnplattformen går det också snabbare att driva utvecklingen framåt och skapa nya lösningar med redan säkerställda komponenter. De nya molnprodukterna kan givetvis kombineras med Hogias befintliga sortiment.

Hogia Logistics Solutions (tidigare Hogia Terminal Systems) är en del av Hogia-gruppen. Koncernen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien som utvecklar programvaror och IT-system. Hogia Logistics Solutions är marknadsledande leverantör av terminalsystem för kombiterminaler i Sverige, men levererar även IT-lösningar till kunder som exempelvis Trelleborgs hamn, Göteborgs hamn, Gävle hamn och Södertälje hamn. Hogia Logistics Solutions produkter används även i hamnar i Kanada och Norge och vårt mål är att fortsätta växa internationellt.

Hogia Logistics Solutions utvecklar dessutom IT-lösningar för landtransporter och i dag är vi ledande på marknaderna i både Sverige och Norge.

• Transport

• transport