Hogia lanserar ny tjänst i samarbete med Findity

Genom samarbete med Findity lanserar Hogia en ny tjänst, som digitaliserar hanteringen av kvitton och underlag för reseräkningar. Både medarbetare och attesterande chef kan nu administrera och attestera reseräkningarna direkt i mobilen eller på webben.

–Två miljoner svenskar får lön via våra system. Det är glädjande att vi nu kan erbjuda våra kunder en helt digital, och därmed mer hållbar hantering av medarbetares reseräkningar, säger Bert-Inge Hogsved, Hogias grundare och VD.

Tjänsten, Open HR Utlägg & Resa, digitaliserar papperskvittot genom att det fotas och laddas upp. Vid uppladdningen analyseras kvittot automatiskt för att bestämma utläggskategori och sätta belopp, moms, datum och valuta. Kvitto via e-post skickas direkt in i tjänsten. Det finns stöd för hantering av digitala kvitton som kommer direkt från butik. Efter attestering kan uppgifterna sedan föras över till Hogias lönesystem.

– Med Hogia som partner kan vi bidra till att ineffektiva, administrativa rutiner automatiseras och förenklas. Tillsammans kan vi skapa mervärde för många svenska företag, säger Per Einarsson, VD för Findity.