Hogia och About Time samarbetar för bättre stöd till städföretag

Hogia inleder samarbete med About Time för att kunna erbjuda ett heltäckande produkterbjudande till företag inom städbranschen. About Times affärssystem är anpassat till företag inom hemnära tjänster och i kombination med Hogias personal- och lönesystem får tjänsteföretagare stöd för all sin administration kopplat till kund och personal.

– Städ- och hemservicebranschen har specifika behov kopplat till skattereduktioner och har många anställda ute på fält. Samarbetet med About Time gör att vi kan komplettera vårt kunderbjudande och därmed bli en attraktivare partner för tjänsteföretagare, säger Annelie Rehn, branschansvarig Städ på Hogia Professional Systems.

Kunder kommer att erbjudas en integrerad lösning mellan About Times affärssystem Timewave och Hogias personal- och lönesystem. Den ger stöd för hela affärsprocessen från orderhantering till schemaläggning och fakturering, samt för all löne- och personaladministration.

– Samarbetet med Hogia innebär att vi kan erbjuda ett mer heltäckande produkterbjudande som ger betydande tidsbesparingar, vilket är mycket välkommet inom rut- och städbranschen där konkurrensen är hård. Vi hoppas därmed kunna stärka vår position inom tjänstesektorn ytterligare, säger Göran Gustafsson, VD på About Time.