Nu får över 3 miljoner engelska färjeresenärer realtidsinfo från Hogia

Hogia fortsätter att expandera utomlands och levererar nu för första gången ett system för passagerarinformation till ett färjerederi i Storbritannien.

En av kollektivtrafikens stora utmaningar är att förse sina resenärer med korrekt och pålitlig information både före, under och efter en resa. Hogia har sedan länge levererat IT-lösningar för kollektivtrafik i Skandinavien.

Färjerederiet Red Funnel trafikerar färjorna till Isle of Wight. Ombord på färjorna samt på kajerna kommer all aktuell information om resan och anslutande buss- och tågtrafik att finnas tillgänglig.

– Vardagen kommer att bli lite lättare för resenärerna framöver, eftersom de i god tid före avresan får information om eventuella förseningar, ändrad tur eller avgångsplats samt annan viktig och aktuell information. Information kommer också att finnas på Facebook, Twitter, hemsidan och självklart via SMS, säger Marie Landfors, affärsområdeschef på Hogia Public Tranport Systems.

Hogias PubTrans, navet för realtidsinformation, används redan i kollektivtrafiken i bland annat Stockholm, Helsingfors, Köpenhamn, Västsverige och Skåne. 70 procent av svensk, dansk och finsk kollektivtrafik, sammanlagt 1,1 miljarder resor per år, hanteras i dag av PubTrans.

För mer information, kontakta:
Marie Landfors, affärsområdeschef, Hogia Public Transport Systems AB
tel: +46-725-11 76 90, e-post: marie.landfors@hogia.se