Åres evenemangsarena blir TV4 Sport Arena

PRESSMEDDELANDE ÅRE 2010-11-30

Åres och Jämtlands största evenemangsarena byter namn från Mix Megapol Arena till TV4 Sport Arena. Namnbytet är en del i ett samarbetsavtal som slutits mellan Holiday Club och TV4-Gruppen.

Idag, tisdagen den 30 november, finns de nya skyltarna på Åres evenemangsarena på plats. Efter sex år med Mix Megapol som partner inleder Holiday Club en ny era med mediehuset TV4-Gruppen. Samarbetet innebär bland annat att Åres evenemangsarena byter namn till TV4 Sport Arena.

”Samarbetet med Holiday Club känns spännande. Åre är ett starkt varumärke och ett nationellt fönster inom den alpina skidåkningen. Vi vill gärna vara en del av det och vet också att många av våra tittare och kunder gärna vistas i Åre. Så när TV4 Sport nu satsar på vintersport och bland annat bevakar den alpina världscupen känns det naturligt att ha närvaro i Åre”, säger Gunnar Gidefeldt, kommunikationsdirektör TV4- Gruppen.

Den 1 500 kvadratmeter stora arenan har plats för upp till 3 000 personer och ligger i direkt anslutning till Holiday Club i centrala Åre.

”TV4 Sport passar utmärkt som partner till Åres eventarena. Nu ser vi fram emot ett bra samarbete med flera spännande evenemang framöver”, säger Jukka-Pekka Pajunen, VD Holiday Club Sverige.

Sedan invigningen 2004 har arenan huserat internationella toppmöten såsom säkerhetskonferens med EU:s utrikesministrar 2005, EU:s miljöministerkonferens 2006 och EU:s miljö- och energiministermöte 2009. Ytterligare axplock av större evenemang är Mediacenter under alpina VM 2007, Världens Fest med Svenska Kyrkan (1 500 personer), Jon Olsson filmgala JOSS, Harley Davidsons ägarträff och Träningsconvent med Work Out Åre, 2007-2010.

TV4 Sport Arena ägs av Åre kommun och Åre Destination och drivs av Holiday Club.

För mer information kontakta:

Jukka-Pekka Pajunen, VD Holiday Club Sweden, +35 840 501 88 14

Magnus Törnblom, ansvarig företagsinformation TV4, 070-266 27 12

Historik, fakta och högupplösta pressbilder finns på www.holidayclub.se/press

Holiday Club finns också på facebook: www.facebook.com/HolidayClubSweden

• fjällen
  • möten
  • sport
  • holiday club
  • tv4 sport arena
  • åre
  • jämtland
  • evenemang
  • konferens
  • tv4

Holiday Club Åre är en upplevelseanläggning där kärnverksamheten omfattar hotell, upplevelsebad och andelsboende (Ownership). Kompletterande verksamheter är konferens, SPA, restauranger, aktiviteter och evenemang. Holiday Club ligger på Åresjöns strand, 50 meter från järnvägsstationen och har över 1400 bäddar fördelade på 90 lägenheter och 250 rum. 2010 omsatte företaget 204 miljoner kronor och sysselsatte 135 årsanställda. Holiday Club är miljömärkt med Svanen. www.holidayclub.se

Välkommen till vår bokningssida!

Patrik Viklund

Presskontakt Marknadschef +46 (0)647-121 91