Holy Greens får högt betyg av medarbetare

Holy Greens växer så att det knakar och en stor framgångsfaktor i den snabba tillväxten är våra motiverade och engagerade medarbetare.

Under ett par års tid har vi regelbundet mätt våra medarbetares välmående och har nu valt ett nytt grepp genom att börja arbeta med den AI-baserade plattformen Puls Solutions. Detta för att medarbetarna på respektive restaurang ska bli medvetna om sitt viktiga bidrag till arbetsmiljön och sina kollegors välmående, ett ansvar som traditionellt sett brukar läggas på ledaren. Med verktyget som innehåller en mängd automatiserade stöddokument och rutiner underlättar det ledarnas vidare arbete med välmående på enheten.

”Vi har en uttalad hållbarhetsvärdering som även innefattar våra medarbetare där vi arbetar aktivt med att skapa en miljö där det ska vara kul att gå till jobbet och där vi bygger team med hög sammanhållning. I senaste Pulsmätningen fick vi ytterligare bekräftelse på hur bra Holy Greens är – det är alltså inte bara något vi skriver på våra karriärsidor utan våra medarbetare tycker generellt att vi är en grymt bra arbetsgivare”, säger Carl Wieslander, HR-chef på Holy Greens.

Mätningen med Puls visade mycket höga värden på engagemang, välmående och ett eNPS-värde på 53. eNPS står för Employee Net Promoter Score och är ett mått på hur villiga medarbetarna är att rekommendera sin arbetsplats till en vän eller en bekant. Skalan går från -100 till +100, därav är 53 ett väldigt högt värde som vi är mycket stolta över.

“Vi kommer att jobba vidare med att upprätthålla vårt höga engagemang och välmående med Puls som en viktig plattform att bygga detta arbete kring”, säger Carl.

• Gastronomi

• företagsnyheter