Holy Greens är Årets Hälsokrog

Holy Greens är vinnare i kategorin Årets Hälsokrog på Restauranggalan 2018. I en final, där tre finalister tävlade om förstapriset, lyckades Holy Greens ta hem vinsten.

Holy Greens vinner förstapris med motiveringen:

En expansion av högklassiga salladsbarer runt om i landet gör det enkelt för många att snabbt och enkelt välja hälsosamt. Råvaror efter säsong och smakmässigt träffsäkra sallader som passar gäster på språng eller för den som vill sitta ned.

– Det känns helt fantastiskt att få bli uppmärksammade och ta emot detta pris efter allt hårt jobb vi lagt ner ute på våra restauranger. Det är en stämpel på att vi gör rätt i resan mot att göra Sverige hälsosammare. Vi har aldrig tagit några genvägar för att kunna servera dagsfärska sallader, och det har belönat sig. Hela Team Holy står bakom vår framgång. Våra distriktschefer, restaurangchefer och alla medarbetare som sliter i köket. Utan det hårda jobbet hade aldrig våra sallader kunnat smaka så gott och fräscht som de gör. Nu har vi fått något sorts kvitto på att vi gör rätt saker, men vi behöver hela tiden utvecklas, förändras och inspireras. Det kommer märkas framöver, säger David Egonson, VD och medgrundare av Holy Greens.

Restauranggalan arrangeras varje år av branschtidningen Restauranger & Storkök, i samarbete med SKF (Svenska Kockars Förening), Gastronomi Sverige, Chaîne de Rotisseur, Sveriges Bästa Bord, Restaurang- och Hotellhögskolan, Örebro Universitet, EkoKockar och Restaurangakademien.

• Gastronomi

• företagsnyheter

• Skåne

Holy Greens är en restaurangkedja som säljer sallader, juicer, och hälsoshots med kvalitativa råvaror utan onödiga tillsatser. Affärsidén går ut på att erbjuda snabb mat med kreativa smaker, som är både hälsosam och mättande. Holy Greens jobbar med noggrant utvalda leverantörer och fokuserar på ekologiska och närproducerade råvaror. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö, grundades 2013 och finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg, och sysselsätter mer än 150 medarbetare.

John Flygare

Presskontakt Kommunikatör