t.v Greg Dingizian, t.h Hedi Kurda

Fastighetsprofil investerar i snabbväxande proptechbolag

STOCKHOLM, 10 dec, 2018 - Victoria Park-grundaren Greg Dingizian kliver in som delägare i automations- och dataplattformen HomeQ. Bolaget stängde nyligen sin andra finansieringsrunda där både Dingizian och befintliga investerare gick med.

”Detta är en bransch som tagit lång tid på sig att dra nytta av digitaliseringens fördelar. HomeQ:s mjukvara gör precis det som välskötta fastighetsbolag är ute efter, sänker förvaltningskostander, frigör tid för ökad kundkontakt och samtidigt förenklar för hyresgästen. En vinnande kombination som jag tror starkt på.” säger Greg Dingizian.

I samband med investeringen utannonserar HomeQ att man under bolagets första 24 månader passerat 60 000 registrerade bostadssökande, 2000 uthyrda förstahandslägenheter och växer med över 20% i månaden.

”Det är givetvis en stor ära att få förtroendet från en entreprenörsförebild som Greg. Nu ska vi fortsätta arbeta hårt och vara laserfokuserade på vår vision. Vi finns idag i 30 städer och mjukvaran automatiserar ca 50% av uthyrningsprocessen. Under 2019 ska vi nå ut till femgånger så många människor, leverera en automationsgrad på 80% och troligtvis resa ännu mer kapital.” säger Hedi Kurda, grundare av HomeQ.

Greg Dingizian

greg.dingizian@agartha.com