Sophie Stenbeck investerar i Ridely

Ridely stänger en ny finansieringsrunda med flera namnkunniga investerare, bland dem Sophie Stenbeck. Förutom att vara en erfaren startupinvesterare är Sophie Stenbeck även en mycket aktiv ryttare.

- Ridely är ett utmärkt verktyg som hjälper ryttare att utvecklas och komma närmare sina mål. Jag ser stor potential både i plattformen och i teamet, och det ska bli spännande att följa deras resa framöver. Det är också väldigt kul att kombinera min profession med min passion och investera i en app för ridsporten, säger Sophie Stenbeck.

- Vi är väldigt glada och stolta över att Sophie Stenbeck väljer att investera. Hon har otroligt stor kunskap och kontaktnät inom såväl startupsektorn som ridsporten, säger vd Ingrid Sundqvist.

Förutom Sophie Stenbeck är flera andra välkända investerare med i rundan, bland andra Per Brilioth och Almi Invest.

Ridely har nyligen lanserats officiellt i USA, som nu är den snabbast växande marknaden. Totalt har Ridely över 150 000 användare, framförallt i Sverige, Storbritannien och USA.

Med hjälp av investeringen kan Ridely nu gasa på, både med marknadsföring och med utveckling av tjänsten. Under maj lanseras helt ny funktionalitet kring mål och uppgifter, därefter är nästa steg lansering av träningsgrupper.

- Vårt mål är att bli en världsledande plattform som hjälper ryttare att utvecklas och nå sina mål, säger Ingrid Sundqvist.

Appen Ridely tillhandahåller smarta digitala verktyg för att hjälpa ryttare att nå sin fulla potential. Här kan ryttare sätta mål, planera och följa sin utveckling samt utöka sin kunskap genom mängder av filmade ridövningar med välkända tränare och ryttare.

Vill du veta mer?

Kontakta Ingrid Sundqvist på ingrid@ridely.com eller läs mer på ridely.com.

• kvinnligagrundare
  • hästföretag