Popart goes music!

Efter succén i höstas med popkonstutställning och popmiddag fortsätter Hotell Kristina och Selart gallery sitt samarbete. Nu med utställningen ”Popart goes Music”! Temat för både konst och middag är ”Musik i konsten"

Utställningen ”Popart goes Music” öppnas på Hotell Kristina den 27 april med vernissage av målningar, skulptur och grafik i musikens tecken tillsammans med levande musik!

Utställningen kommer att vara över hela hotellet och konstnärerna som visas är bland andra   ARMAN, bronsskulpturer, grafik och målningar, ADAMI, målningar och grafik, VENNEKAMP, grafik, ANTONIO FELIPE, målningar och grafik.

-  Det är väldigt roligt att få visa dessa fina internationella konstverk tillsammans med musik och
mat i samma tema, säger Ulf Velander,  Selart Gallery.

I detta tema erbjuder Hotell Kristina ett härligt weekendpaket inkluderat  vernissage, 5-rätters serverad middag med många överraskningar tillagad av närproducerade råvaror av våra fantastiska kockar, logi i dubbelrum och stor frukostbuffé.

- Menyn kommer att bestå av en mängd glada överraskningar och lekfulla nyheter, vi har döpt  de olika rätterna efter kända artister. Visst blir man sugen på en ”Pavarotti” eller varför inte en ”Rolling Stones”? säger Andreas Olsen restaurangchef på Hotell Kristina.

För mer information om konstnärerna gå in på www.selart.se för mer information om Hotell Kristina gå in på www.hotellkristina.se

Vernissagen håller öppet lördag 27/4 mellan kl. 12.00 – 18.00 och söndag 28/4 12.00-16.00, middagen serveras på lördagen kl. 18.00.

Vid frågor kontakta Andreas Olsen 070-752 8 91, Hotell Kristina eller Ulf Velander 070-827 95 85, Selart Gallery

Familjeägda Hotell Kristina ligger femton minuter från Arlanda, i Sigtuna stad.

Utsikten över Mälaren är magnifik och Hotell Kristina är härligt inrett med mycket färg, form och designade möbler. Våra unika funkisbyggnader från 30-talet, bär på många minnen från tiden som den anrika internatskolan Sigtunaskolan, och är numera renoverade till en modern plats för möten. Vi har 62 hotellrum och 13 flexibla möteslokaler med plats för 2-126 personer. Vi är både svanen och Kravmärkta!

Hotellet ägs och drivs av Pernilla och Andreas Olsen. Välkomna!

Relaterat innehåll