Hövding har fått innovationsutmärkelse av franska trafiksäkerhetsorganisationen La Sécurité routière.

​Franskt innovationspris till Hövding

Hövding har tilldelats innovationsutmärkelse av franska trafiksäkerhetsorganisationen La Sécurité routière.

I syfte att öka trafiksäkerheten i Frankrike har La Sécurité routière för fjärde året i rad delat ut priser i bästa innovation och bästa innovationsutmaning inom trafiksäkerhetsområdet. Allt för att öka säkerheten på de franska vägarna.

I år var temat ”På två hjul” och Hövding fick utmärkelsen och innovationspriset i kategorin; ”Aide aux deux-roues”, Hjälp på två hjul.

- Vi är mycket hedrade över det här franska innovationspriset. Frankrike är ett land där cykling står högt på agendan. Covid-19 har inneburit långvarig stängning av det franska samhället och en ökning när det gäller vardagscyklism. Vi hoppas kunna skydda många cyklister i framtiden i både Frankrike och resten av världen, säger Fredrik Carling, vd på Hövding.

Tusentals cyklister har redan skyddats vid olyckor av Hövding och mer än 250 000 cyklar med Hövding runt om i världen.