Styrelsen återvänder i HSBs nya förvaltningskampanj

Styrelsen återvänder i HSBs nya förvaltningskampanj

HSB Stockholms kampanj ”Vi löser det tillsammans” är nu tillbaka. Syftet är att tydliggöra erbjudandet gentemot bostadsrättsföreningar – förvaltningstjänster och medlemskap.

Kampanjen ”Vi löser det tillsammans” är en fortsättning från föregående år. I en ny tappning rullas den nu ut på nytt under september. I samarbete med Hill Agency har HSB Stockholm producerat tre olika filmer som sätter bostadsrättsföreningars utmaningar i fokus på ett humoristiskt sätt.

– I vissa fall har bostadsrättsföreningar perspektivet att man kan hantera fastighetstekniska frågor på egen hand. Att konstatera att en vattenskada har uppstått är enkelt, men att dra slutsatsen att föreningen är i behov av en förvaltare är inte lika självklart, säger Ida Alm-Pellbäck, marknadschef på HSB Stockholm.

Kampanjen ska göra det enkelt för bostadsrättsföreningar att förstå nyttan med medlemskapet, samt att HSB Stockholm är en trygg och kompetent förvaltningspartner. Men det finns också ett annat syfte.

– Förvaltningsbranschen är ordentligt konkurrensutsatt idag, och många tror att HSB enbart erbjuder förvaltning till medlemsföreningar, eller förvaltar de fastigheter vi själva bygger. Det är en myt vi vill slå hål på för att hitta nya kunder, säger Ida Alm-Pellbäck.

Kampanjen visas under två veckor på TV4 med start den 18 september, och går även parallellt i print och digitala medier. Som en del av kampanjen har HSB Stockholm även tagit fram sju olika filmer där medarbetare ger tre snabba tips till bostadsrättsföreningar.

– Vi vill visa våra medarbetare, ansiktena på dem som våra kunder möter. Det är en viktig del. Oavsett om det är utmaningar eller möjligheter som styrelsen står inför så löser vi det tillsammans, avslutar Ida Alm-Pellbäck.

Filmer – Vi löser det tillsammans
Hela havet stormar – vem tar årsbudgeten?
Hjälp med styrelsefrågor – men tyvärr inte clownskräck.
Kombinera tvättstuga med bastu, win-win?

Filmer – Tre snabba tips
Sju filmer med tre snabba tips till bostadsrättsföreningar.

Arbetsgrupp
Marknadschef, HSB Stockholm: Ida Alm-Pellbäck