​HSB Bostad väljer Scholz & friends för reklamkampanj

​HSB Bostad väljer Scholz & friends för reklamkampanj

Arvid Svanvik, CD på Scholz & friends

HSB Bostad ska starta upp en varumärkessatsning som ett led i att öka bostadsproduktionen i Stockholms län.

- Vi ska visa HSBs unika erbjudande till såväl bosparare som marknaden och tror att Scholz & Friends är rätta byrån för att hitta en bra vinkel för detta. Vi ska prata bostäder på ett nytt sätt, säger Linda Annwall, kommunikations- och marknadschef på HSB Bostad

Kampanjen kommer att inledas med deltagande i DNs reklamcup.

- Vi ser verkligen fram emot att få arbeta med ett så starkt varumärke och öka kännedomen om HSB, vad de gör och tillför inom bostadsproduktion. Många har en relation till HSBs bostäder, man känner igen logotypen som pryder många fasader i Sverige men vi tror inte att många har kännedom om deras roll som utvecklare av staden, att de bygger nytt och innovativt. Detta ska vi tillsammans ändra på, säger Arvid Svanvik, CD på Scholz & friends

HSB Bostad är HSBs bostadsproduktionsbolag för HSB-föreningarna i Stockholms län med en årlig produktion om 650 lägenheter och omsättning om 1,7 miljarder. Bolaget planerar en tioprocentig årlig ökning av bostadsproduktionen kommande treårsperiod.