Sofie Roy-Norelid blir ny affärsområdeschef för förvaltning och Erica Nordström blir affärsområdeschef för Medlem och Marknad på HSB Stockholm

Erica Nordström och Sofie Roy-Norelid

Sofie Roy-Norelid blir ny chef för affärsområdet Förvaltning på HSB Stockholm.

Sofie Roy-Norelid kommer närmast från rollen som förvaltningschef på HSB Norra Stor-Stockholm, där hon bland annat arbetat med kvalitetsutveckling. Sofie Roy-Norelid har även ett förflutet som chef för affärsutveckling och administration på Fastighetsägarna Sverige AB, som departementssekreterare vid Regeringskansliet samt lektor inom organisation och management vid Stockholms Universitet.

- Sofie har lång erfarenhet inom fastighetsbranschen och en gedigen meritlista. Dessutom har hon god kännedom om HSBs affär och organisation från tjänsten som förvaltningschef på Norra Stor-Stockholm. Vi är mycket glada över att kunna förstärka vårt team med en så kompetent medarbetare som Sofie, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

Sofie Roy-Norelid tillträder tjänsten i mitten av april.

Den första april tillträder Erica Nordström som chef för det nyinstiftade affärsområdet Medlem och Marknad.

Under affärsområdet Medlem och Marknad sammanfogas HSB Stockholms medlems-, marknads- och säljfunktioner.

- Genom sammanslagningen kan vi skapa en effektivare organisation med ökad samordning mellan extern och intern kommunikation och möjligheter att bättre paketera vårt utbud och våra tjänster, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

Erica Nordström har arbetat med marknadsföring inom HSB sedan 2007 och innehar för närvarande posten som tillförordnad marknadschef på HSB Stockholm.