5 heta tips inför Bostadsrättsmässan

Sveriges största mötesplats för dig som bor i bostadsrätt arrangeras 5–6 oktober på Malmömässan. Vi har vaskat fram fem guldkorn från programmet.

#1 Invigningen

Missa inte invigningen av årets Bostadsrättsmässa fredag 5 oktober klockan 10. I år med fokus på frågan: Vad händer i Malmö stad? Den som guidar besökarna genom mässans utbud från Kunskapsscenen är konferencier Sofia Lilja, välbekant ansikte efter att under nio säsonger ha coachat blivande artister i TV4:s program Idol.

#2 Inspiration

Blicka framåt och lär dig mer om framtidens digitala lösningar under rubriken Ny teknik och nya vanor på Kunskapsscenen fredag 5 oktober.

#3 Gröna gatan

Nytt för i år är satsningen på ett grönskande område där företag med grön profil ställer ut. Här möte besökaren leverantörer inom cirkulär ekonomi, bil- och cykelpooler. laddstationer för elbilar, källsortering och återvinning, solceller och utomhusmiljöer. Sorteras farligt avfall på ett bra och korrekt sätt i er förening? Hur minimerar vi vår avfallsproduktion? Tanken är att Gröna gatan ska inspirera och uppmuntra bostadsrättsföreningar att utveckla sitt miljöarbete.

#4 Utbildning

Ny i styrelsen? Även i år erbjuder HSB i samverkan med Riksbyggen, SBC och Bostadsrättsmässan möjlighet att kostnadsfritt delta i den eftertraktade utbildning Ny i styrelsen. Kursen ger en god grund och kunskap om vad styrelsearbetet innebär.

#4 Kunskapsscenen

Här kan besökaren ta del av ett gediget scenprogram som ger möjlighet att fördjupa sina kunskaper inom bland annat digitalisering, förvaltning, juridik och energi. Det blir även föreläsningar om framtidens stad, hållbarhet och delningsekonomi. Föreläsningarna äger rum på fredag 5 oktober 10.30–16 och på lördag 6 oktober 10.30–15.

Vi på HSB Malmö är medarrangörer och finns på plats vid samtliga föreläsningar. Besök oss gärna i vår monter B:16!

Hämta din kostnadsfria biljett på https://malmo.bostadsrattsmassan.se/

Texten är hämtad från en artikel publicerad i HSBs medlemstidning Uppdraget nummer 3 2018.