En köpare samt en representant från entreprenören PEAB hjälpte HSB Malmös ordförande Claes Caroli (t h) att svinga spaden.

Första spadtag till HSB brf Rosenhyddan

Det finns stora planer för det gamla sockerbruksområdet i Hököpinge. De kommande åren har HSB projekterat för att i fem etapper bygga 200 bostäder på Bruksparken, såväl bostadsrätter som hyresrätter.

Torsdagen den 13 oktober inleddes omvandlingen när det första symboliska spadtaget togs till HSB brf Rosenhyddan. Spaden hölls av HSB Malmös ordförande Claes Caroli, en representant för entreprenören PEAB samt en bosparare som var bland de första att välja lägenhet.

Spadtaget innebar startskottet för sammanlagt 54 lägenheter fördelat på sex huskroppar i två plan. Brf Rosenhyddan säljstartades i somras och redan har mer än hälften av lägenheterna sålts.

FAKTA HSB BRF ROSENHYDDAN
Antal lägenheter: 54
Våningar: 2
Rum: 2–5 r.o.k.