HSB Malmö förlorade tvist i skattemål

HSB Malmö förlorade tvist i skattemål

HSB Malmö stämde våren 2015 Setterwalls Advokatbyrå på 75 miljoner kronor i skadestånd för felaktig skatterådgivning i samband med försäljningen av ett större fastighetsbestånd 2004.

Idag kom dom i målet. Högsta Domstolen dömde till HSB Malmös nackdel och Setterwalls behöver därmed inte betala något skadestånd för vad HSB Malmö fortfarande anser var felaktig rådgivning.

– Vi är besvikna då vi hela tiden har handlat i god tro enligt de råd vi fick av våra skattejurister, säger Michael Carlsson, vd på HSB Malmö.

Utfallet påverkar inte resultatet i år eftersom skatten reglerades redan vid årsskiftet 2013/2014.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Mia Gustafson

Presskontakt Marknads- och kommunikationschef 0725-41 89 79