HSB ProjektPartners Andrea Johansson och Eva Georgsson - nöjda efter visningarna av brf Kaptenen.

Välbesökt visningshelg

Den 10 och 11 september arrangerade HSB ProjektPartner visningar för alla våra pågående och kommande projekt – brf Sportsbyn i Hyllie, brf Rosenhyddan i Hököpinge samt brf Kaptenen och kvarteret Gråsejen på Limhamn.

Det blev en synnerligen lyckad visningshelg med hundratals besökare. Inte minst HSB brf Kaptenen i Limhamns Sjöstad lockade. Drygt 250 nyfikna – allt från gamla och singlar till unga och barnfamiljer – dök under söndagen upp för att få information och grillad korv. Många uttryckte ett intresse för brf:en eftersom den enligt dem kommer få det bästa läget i området, vid park och hav.

Mäklarfirman Bjurfors sköter HSB Malmös försäljning av brf Rosenhyddan i Hököpinge och brf Sportsbyn i Hyllie. De arrangerade visningar på båda ställena under lördagen och söndagen. Inte nog med att många sällskap kom, visningarna i Hököpinge resulterade dessutom i en bokad lägenhet.

Säljstarterna för dessa två projekt drog igång i början av juni. Och trots att sommaren vanligtvis inte är bästa tiden att sälja bostadsrätter så har det gått som tåget (som tåget borde gå åtminstone). Drygt hälften av de 54 bostadsrätterna i brf Rosenhyddan och nästan hälften av brf Sportsbyns 89 dito är redan sålda. Det är så pass bra siffror att vi preliminärt börjar bygga i både Hyllie och Hököpinge i oktober.

Vill du veta mer om HSB Malmös projekt i Malmö och Vellinge? Klicka här!