Val och bostadsmarknaden i fokus på medlemsgruppens årsmöte

Val och bostadsmarknaden i fokus på medlemsgruppens årsmöte

Måndagen den 28 januari hölls medlemsgruppens årsmöte på Folkets hus i Malmö och alla HSB Malmös medlemmar som inte bor i en HSB-bostadsrätt var inbjudna.

Under mötets parlamentariska del hölls ordförandeklubban av HSB Malmös styrelseordförande Claes Caroli. Bland åhörarna fanns 40 röstberättigade medlemmar. Dessa utsåg valberedning, bosparråd, som är rådgivande till HSB Malmös styrelse, samt de 33 fullmäktigeledamöter som ska representera medlemsgruppen under HSB Malmös föreningsstämma den 6 april.

De drygt 50 medlemmarna fick lyssna till Caroline Ellberg, projektledare för HSBs nyproduktion, som gav en färsk uppdatering av bostadsmarknaden och presenterade kommande nyproduktionsprojekt.

– Malmö har ett brett utbud av nyproducerade bostäder. Efterfrågan är fortsatt stor för våra projekt till försäljning, bland annat brf Atleten i Hyllie och brf Konduktören i Sorgenfri, säger Caroline Ellberg.

Dessutom berättade Marcus Johansson, chef för hyresfastigheterna, om Ansvaret 5 vid Nobeltorget i Malmö, det senaste förvärvet till fastighetsportföljens cirka 2 000 lägenheter, samt hur de moderniserar fastigheterna och renoverar tidsenligt.

Inredaren Sofie Börjessons, som driver bloggen Room by Sofie, avslutade kvällen med att ge inspiration om hur man lyckas med sin heminredning.