HSB Malmö förvärvar hyresfastigheterna Harven 14 & 15 i Trelleborg

HSB Malmö förvärvar hyresfastigheterna Harven 14 & 15 i Trelleborg

I dag den 3 augusti tillträder HSB Malmö genom dotterbolaget HSB Sundsfastigheter AB hyresfastigheterna Harven 14 och 15 i Trelleborg. Säljare är familjen Nordin.

Fastigheterna är belägna på Borggatan, Engelbrektsgatan och Grönegatan, med gångavstånd till Trelleborgs centrum och den nya tågstationen. Fastigheterna består av två sammanbyggda huskroppar i tre våningsplan. Fastigheterna byggdes 1947-1948 och omfattar 63 bostadslägenheter och bland annat en större lokal.
– Det är fina och välskötta fastigheter! Våra bosparare efterfrågar hyreslägenheter i Trelleborg och tidigare i år förvärvade vi tre andra hyresfastigheter i centrala Trelleborg; med Harven 14 och 15 nästan fyrdubblar vi antalet lägenheter i Trelleborg – från 22 stycken till 85. Det är alltid kul att kunna möta upp våra bosparande medlemmars krav, och vi har för avsikt att växa ytterligare i Trelleborg, men även i de andra kommunerna där vi är verksamma, säger Petra Sörling chef HSB Sundsfastigheter.
– Trelleborg har ett strategiskt läge i Öresundsregionen som kommer att bli än bättre när Pågatågen börjar gå i december

Catella Corporate Finance Malmö AB har varit rådgivare vid affären.

Fakta Harven 14 och 15
Byggår: 1947-1948 (renoverade 1986-1987).
Lägenheter: 63
Fördelning:
Ett r.o.k: 3 lägenheter
Två r.o.k: 36 lägenheter
Tre r.o.k: 24 lägenheter

För ytterligare information:
Petra Sörling, chef HSB Sundsfastigheter
E-post: petra.sorling@hsb.se

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 30 självständiga HSB-föreningar. Med runt 44 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger nästan 2000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

År 2015 korades HSB Malmö till Årets skånska företag inom förvaltning – för tredje året i rad och för fjärde gången sedan 2010.