69 lägenheter kvar i brf Torpaterrassen i Björkekärr – släpps nu till allmänheten

Nyhet -

I oktober förra året gick säljstarten för de 125 lägenheterna i HSB brf Torpaterrassen i Björkekärr. Efter att HSBs medlems- och bosparkö har gåtts igenom har nu övriga intressenter chans till en bostad i Torpaterrassen.

Som i alla HSBs bostadsprojekt har bosparare och medlemmar fått välja först bland lägenheterna i brf Torpaterrasen. Efter att förturskön nu har gåtts igenom finns det 69 fina lägenheter kvar till salu i bostadsrättsföreningen, som består av sammanlagt 125 lägenheter i tio stycken småskaliga huskroppar, omsorgsfullt placerade i Björkekärrs vackra natur. Det rör sig om 2-4 rum och kök med varierande planlösningar och stora, härliga balkonger och uteplatser som skapar kontakt med den vackra naturen i området. Andra stora fördelar med brf Torpaterrassen är närheten till kollektivtrafik och det stora utbudet av gemensamma utrymmen i föreningen, som tvättstuga, övernattningslägenhet och gemensamhetslokal.

Intresserad av en bostad i brf Torpaterrassen?
Den som har anmält sitt intresse för brf Torpaterrassen kommer att få ett mejl som berättar hur man går tillväga för att köpa en bostad. Om inte är det inte för sent. Gå in på HSBs hemsida för att anmäla intresse eller kontakta HSBs säljare direkt (klicka här för kontaktuppgifter).

HSB-visning den 28 januari
Den som hellre vill träffa HSB för att få svar på sina frågor har chansen på Stora visningsdagen den 28 januari. Utöver brf Torpaterrasen visar vi två av HSBs andra projekt där försäljning pågår. Vad sägs om bästa kajläge på Eriksberg (brf Skaftö) eller anrika Kvarnbyterrassen i Mölndal (brf Mariedahl). På visningsdagen kan du få en virtuell visning med hjälp av VR-teknikens förtrollade värld samt prata med säljare och kunnig personal från HSB. Alla besökare bjuds på kaffe och kaka!

När: 28/1 klockan 12-14
Var: HSB-kontoret, Sven Hultins Plats 2, Göteborg.

Vid pressfrågor, kontakta
Carolina Andersson, presschef HSB Göteborg