Byggstart för HSB brf Alfa i Johanneberg

Byggstart för HSB brf Alfa i Johanneberg

På onsdag är det dags att gjuta ett symboliskt första spadtag. Ett av HSBs mest eftertraktade bostadsprojekt ska startas. Extra roligt är det att invigningen görs av den bosparare som väntat längst på att få flytta in här.

-          Det är ett drömprojekt där vi redan sålt 29 lägenheter, bara på skiss. Det är bara att konstatera, Brf Alfa i Johanneberg har ett helt fantastiskt läge. Mitt i smeten men ändå i ett lugnt och tryggt område. Här finns allt inom promenadavstånd. Avenyns mysiga caféer, närhet till Fysiken och fina rekreationsområden runt hörnet.  Det är säkert kombinationen som gör det så attraktivt, säger Marika Ogrelius, marknadschef på HSB Göteborg.

Två hus ska byggas om totalt 46 lägenheter, samtliga i fina och rejäla material. Fasad blir av vackert gult tegel och husen beskrivs bäst i termer av ”Nordisk elegans”.

-          Här råder tidlös design på hög nivå. Tanken är att husen ska åldras med patina och bara bli allt vackrare med åren. Därför har extra stor omsorg lagts på design och val av material i detta projekt, säger Marika Ogrelius, marknadschef HSB Göteborg.

Inflyttning i HSB brf Alfa är planerad till början av 2014
Arkitekt: Håkan Trygghed, KUB arkitekter
Läs gärna mer om HSB brf Alfa

Vill du veta mer, kontakta