Favorit i repris – HSB Göteborgs stora visningshelg den 22 april.

Favorit i repris – HSB Göteborgs stora visningshelg den 22 april.

Förra årets succé tål att upprepas. När våren spirar som bäst kommer HSBs personal att finnas på plats ute i naturen för att välkomna alla bostadssugna. Hela 14 nyproduktionsprojekt ska visas upp under söndagen.

-          Vi vill ge alla en möjlighet att på plats få ta in hur det känns att bo just här. Och vi har verkligen något för alla. Gillar du havet är Brf Amundö i Brottkärr ett givet utflyktsmål, vill du ha gångavstånd till caféerna på Avenyn rekommenderar jag Johanneberg.  Lummiga Björkekärr tilltalar naturälskaren som ändå vill ha kvar en fot i stan och en given favorit är såklart Stora Torp i Örgryte vid gamla SVT-huset. Dessutom visar vi brf Vitsippan i Tuve, brf Verona i Kvillebäcken, flera hamnnära projekt på Norra Älvstranden och för Alingsåsfrälsta har vi brf Ljuset som lockar, säger Marika Ogrelius, marknadschef på HSB Göteborg.Syftet med att finnas ute på respektive nyproduktionsprojekts mark är att göra det lättare för intressenter att få en bild av hur de planerade bostäderna kommer att ta sig ut. På några ställen finns visningslägenhet medan andra är så tidiga i planeringen att det bara finns just en tomtmark att besöka.

-          Efter förra årets visningshelg var det många som sa att de fick en positiv känsla för området. Genom att titta på skisser och samtidigt ha möjlighet att lyfta blicken ut över marken gick det att göra sig en helhetsbild av hur det skulle kunna vara att bo här. Så, finns intresse för en nyproducerad lägenhet tycker jag verkligen att man ska ta tillfället i akt nu på söndag, säger Marika Ogrelius.

Bakgrund
Nu på söndag den 22 april mellan klockan 12-14 är det visning på 14 av HSB Göteborgs nyproduktionsprojekt. Samtliga har medarbetare från HSB på plats.

De nyproduktionsprojekt som visas är:
HSB brf Ängön, Västra Eriksberg (visningslägenhet)
HSB brf Vitsippan/Blåsippan, Tuve (visningslägenhet)
HSB brf Verona, Kvillebäcken (markvisning)
HSB brf Björken, Björkekärr (markvisning)
HSB brf Hakefjorden Norra, Stenungsund (husvisning)
HSB brf Alfa, Johanneberg (markvisning)
HSB brf Ljuset, Alingsås (markvisning)
HSB brf Amundö, Brottkärr (markvisning)
HSB Fräntorpsgatan , Björkekärr (markvisning)
HSB brf Skaftö, Västra Eriksberg (i visningslokal)
HSB brf Flatön, Västra Eriksberg (i visningslokal)