HSB bostadsrättsförening i Johanneberg får högsta betyg.

HSB bostadsrättsförening i Johanneberg får högsta betyg.

”Ett projekt utöver det vanliga. Ett vackert hus bara ett stenkast från Götaplatsen där allt in i minsta detalj andas nordisk stil och elegans.” Så salufördes HSBs omtalade projekt brf Alfa vilket också skapade extremt höga förväntningar bland köparna.

I februari startade inflyttningen och nu har samtliga köpare till de 46 olika lägenheterna i brf Alfa kommit i ordning. I den enkät som HSB skickade ut nu i våras har alla fått möjlighet att sätta betyg på bland annat hur väl HSB har uppfyllt förväntningar, pålitlighet, prisvärdighet, servicegrad och hur väl man lyckats ta hand om inflyttningsprocessen. Och resultatet gör att HSB idag sträcker lite extra på sig.
- Vi har fått ett NKI på 84 vilket är ett otroligt bra resultat. Kul för oss som jobbar med projektet men framförallt glädjande att vi lyckats bygga ett så fint och omtyckt hus för alla de bosparande medlemmar i HSB som köp bostad här i brf Alfa, säger Helena Jacobsen, Säljare på HSB Göteborg.

En bra affär
Att mäta kundernas nöjdhet efter inflyttning är vanligt förekommande bland så gott som samtliga bostadsbolag. För HSBs del innebär resultaten att man här får fram bra underlag för att skruva till olika processer och göra ytterligare förbättringar inom olika områden. Ett exempel på detta är tiden precis före och efter inflyttning. Här har HSB satsat stort och har idag två inflyttningssamordnare som tar hand om kundernas frågor och önskemål och finns tillhands för kunderna i ett skede där allt måste flyta smidigt

- HSB står för hållbarhet. Som köpare till en bostadsrätt ska du känna dig tillfreds med att du gör en bra affär och kunna glädjas med ditt boende under många år. Därför arbetar vi hela tiden med att förbättra oss och vill vara det självklara valet när det kommer till ett tryggt och lustfyllt boende, säger Helena Jacobsen.

Vill du veta mer, kontakta Helena Jacobsen, säljare på HSB Göteborg
Tele: 010-442 21 73
E-post: helena.jacobsen@hsb.se

Först i Sverige! HSB Göteborg är verifierat i hållbart samhällsansvar.
HSBs uppdrag är att i samverkan med medlemmarna skapa vad vi kallar Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boendegemenskap. Eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från våra konkurrenter, och ger våra medlemmar chansen att utveckla sitt boende till något unikt och givande.