HSB bygger hållbart i gröna Fräntorp.

HSB bygger hållbart i gröna Fräntorp.

På Fräntorpsgatan ska HSB nu bygga 62 lägenheter. Ett ljust och rymligt utformat boende med ett skönt västerläge och grönområde åt alla håll. Och ett mycket efterlängtat projekt för HSBs medlemmar.
- Det ska bli så roligt att äntligen få säljstarta! Vi har så många bosparare i HSB som vill bo här. Fräntorp ligger nära Björkekärr och är ett omtyckt och tryggt område med närhet till allt.

Tio minuter till Avenyn med bra kollektivtrafik runt hörnet. Här finns också fina promenadvägar och löprundor vid Härlanda tjärn och mysiga fik vid de små torgen som är så signifikant för området, säger Elisabeth Ahlenius, säljare på HSB Göteborg.

Den 4:e februari är det dags för säljstart och i samband med detta hålls ett informationsmöte på HSB. Hit kan alla intresserade av brf Västersol komma för att få svar på sina frågor. Arkitekten för Västersol är Frida Petersson från Skanska. På mötet kommer man att berätta om det gemensamma hus som ska byggas mitt i området med en fin övernattningslägenhet som de boende kan låna för vänner och släkt på besök. Detta hus blir också platsen för den kommande bostadsrättsstyrelsen att ha sina möten i.

Fakta om HSB brf Västersol

• Säljstartar 4:e februari med informationsmöte på HSB Göteborg, Första Långgatan 28A
  • 62 lägenheter
  • Storlek 1 – 4 rok