Vinnare av World in Property Award, HSB Living Lab!

HSB Living Lab vinnare av World in Property Award

HSB Living Lab har utsetts till vinnare av World in Property Award, som delades ut på Fastighetsgalan på Berns ikväll. Utmärkelsen går till ett projekt som gjort ett extraordinärt avtryck på den svenska fastighetsmarknaden.

– Det är jätteroligt att HSB Living Lab vinner årets World in Property Award! Vi är hedrade och glada att vi får utmärkelsen med en innovativ och viktig satsning för framtidens hållbara boende, säger Emma Sarin, projektchef HSB Living Lab.

Pristagaren ska visa på visionärskap, framtidstro, mod och samhällsnytta i sitt arbete med stadsutvecklingsprojekt antingen inom bostadsområdet eller den kommersiella sektorn.

– Att vi får det här priset ser vi som ett kvitto på att fler tänker som oss och att fastighetsbranschen är redo för samverkan och nytänkande på bred front. Den här vinsten sporrar oss alla att jobba ännu hårdare och satsa på nya och hållbara utvecklings- och forskningsprojekt så stort tack till alla som röstade på oss, säger Emma Sarin.

Samtliga tolv partners i HSB Living Lab (HSB, Chalmers, Johanneberg Science Park, Akademiska Hus, Bengt Dahlgren, Electrolux Professional, Elfa, Göteborg Energi, Peab, Tengbom, TietoEvry och Vedum) drivs av en tydlig och stark vision om att hitta lösningarna för hur vi ska bo i framtiden.

Projektet startade 2016 och sedan dess har fler än 100 innovativa projekt initierats i HSB Living Lab.

Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg & HSB Living Lab
jens.holmberg@hsb.se

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.