HSB brf Esplanaden

Pressinbjudan: första spadtaget HSB brf Esplanaden, Nya Hovås

HSB brf Esplanaden består av 62 välplanerade bostäder om 1 till 5 r.o.k. Den 29 september klockan 11.00 är det dags att ta första spadtaget för projektet och HSB Göteborg välkomnar medier att medverka vid detta tillfälle.

– Det känns fantastiskt roligt att vi nu tar det första spadtaget för brf Esplanaden. Här bor man i ett fantastiskt läge som erbjuder både pulserande stadskänsla och närheten till natur och hav, säger Lena Josgård, affärsområdeschef fastighetsutveckling på HSB Göteborg.

Brf Esplanaden är sedan tidigare slutsålt men HSB Göteborg planerar för ytterligare cirka 30 bostadsrätter i HSB brf Fotografen, som också kommer att ligga intill Krogabäcksparken i Nya Hovås centrum. Planerad säljstart för projektet är hösten 2022.

Första spadtaget brf Esplanaden

När: 29 september kl. 11.00-12.30

Plats: Krogabäcksparken, Nya Hovås.

Medverkande:

• Lars Göran Andersson, vd HSB Göteborg
    • Lena Josgård, affärsområdeschef fastighetsutveckling HSB Göteborg.
    • Hampus Magnusson (M), ordförande i byggnadsnämnden Göteborgs Stad.
    • Henrik Kant, Stadsbyggnadsdirektör Göteborgs Stad.
    • Jonas Celander, distriktschef Bostad Skanska.

Meddela gärna om ni vill delta på evenemanget. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor till representanterna från respektive organisation.

Varmt välkomna!

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag som verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi tror att det goda boendet skapas genom välskötta hus, trygg boendeekonomi och god gemenskap. 2020 valdes HSB till bostadsbranschens mest hållbara varumärke – för tredje året i rad!

Idag är det över 74 000 medlemmar som tillsammans äger HSB Göteborg och som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från andra och ger våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.