Gå direkt till innehåll
Jojje Borssén (VD Vitamin Manager) och Gustav Hasselgren (VD Health and Sports Nutrition Group)

Health and Sports Nutrition Group förvärvar Vitamin Manager

Health & Sports Nutrition Group HSNG AB (Gymgrossisten, Bodystore, Star Nutrition, Fitness Market) förvärvar nu Vitamin Manager AB för att utöka erbjudandet med skräddarsydda kosttillskott.

Vitamin Manager startades 2015 med fokus på innovativa lösningar för att skräddarsy dagliga doser av kosttillskott. Med hjälp av modern teknik kan en miljon kombinationer av personliga mixar av vitaminer, mineraler, boosters och oljor skapas och levereras i en smidig dagsförpackning. Produkten levereras sedan i brevlådan månadsvis som en prenumerationstjänst.

- HSNG är en drömpartner för oss som kommer stärka Vitamin Managers erbjudande, varumärke och tillväxt. Att HSNG väljer att satsa på vår innovation innebär att vi kommer nå ut bredare och erbjuda ännu fler möjligheten att skräddarsy sina dagliga kosttillskott på smart sätt, säger Jojje Borssén, VD och grundare av Vitamin Manager AB.

- Vitamin Manager en spännande breddning av vårt redan starka erbjudande inom träning och hälsa. Vi tror på affärsmodellen, synergierna är uppenbara och förutsättningarna är goda för att växa Vitamin Manager som en del av HSNG, säger Gustav Hasselgren, VD Health & Sports Nutrition Group HSNG AB.

HSNG köper 100 % av bolaget som överförs till HSNG i slutet av Mars. Jojje Borssén förblir VD för Vitamin Manager som blir del av HSNG per omgående.

För mer information kontakta:
Health Sports & Nutrition Group
Gustav Hasselgren gustav.hasselgren@gymgrossisten.com