Inbjudan till första spadtaget för HSNG:s nya lager i Eskilstuna

HSNG investerar 120 miljoner kronor i ett nytt toppmodernt lager i Eskilstuna – var med på första spadtaget!

Tid: Den 21 juni kl. 11.00

Hitta hit: Williams väg 19, 635 06 Eskilstuna

OSA: senast måndag den 20/6 kl. 12: sofie.ek@orkla.se

På plats:

• Johan Görgård, vd, HSNG
  • Malin Salzberg, Chief of Operations, HSNG
  • Hans Bengtsson, vd, Inhubs
  • David Hofmann, vd, Eskilstuna Logistik och Etablering
  • Jimmy Jansson (S), Kommunstyrelsens ordförande, Eskilstuna kommun

Health and Sports Nutritions Group (HSNG) är ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden och står bakom bland annat Gymgrossisten.com och Bodystore.com. För att kunna expandera ytterligare bygger HSNG, tillsammans med Inhubs, ett nytt lager i Eskilstuna. Varmt välkomna att delta i det första spadtaget!

Det toppmoderna lagret kommer bland annat att vara automatiserat och ha en omfattande solcellsanläggning på taket. Det nya lagret kommer att accelerera HSNG:s hållbarhetsarbete och erbjuda en toppmodern arbetsmiljö för medarbetare. HSNG planerar att anställa ett 70-tal medarbetare på orten, där rekryteringen till vissa nyckelroller planeras påbörjas redan efter sommaren. Spadtaget markerar byggstart för projektet, som beräknas stå klart under sommaren 2023.

Kontakt, mer information och pressförfrågningar: Sofie Ek, kommunikationsansvarig HSNG, sofie.ek@orkla.se

Om HSNG:

Health and Sports Nutrition Group HSNG AB består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Vitaminmanager.com och Fitness Market Nordic. HSNG är ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden. Sedan januari 2018 är HSNG en del av koncernen Orkla och tillhör affärssegmentet Orkla Care.

Om Inhubs:

Inhubs är experter på att skapa och bygga framtidens lager. Inhubs designar, bygger, äger och förvaltar stora och effektiva logistikanläggningar för morgondagens handel och distribution och är experter på automatiserade lager.