Johan Görgård, ny VD för Health & Sports Nutrition Group HSNG AB

Johan Görgård ny VD för Health & Sports Nutrition Group

Johan Görgård kommer närmast från tjänsten som Business Development Director på Orkla och tar över efter Gustav Hasselgren som blir VD på Apohem.

Johan Görgård har jobbat inom Orkla i 11 år och är entusiastisk över uppgiften att driva HSNG vidare.

- HSNG är ett fantastiskt företag med ett starkt lag och marknadsledande marknadsplatser och varumärken som jag jobbat nära sedan Orkla förvärvade bolaget för 1 år sedan. Det känns därför jättespännande att kliva på tåget som VD. Vi ser fram mot ett händelserikt 2019, säger Johan Görgård.

Health and Sports Nutrition Group HSNG AB består av Gymgrossisten.comBodystore.comVitaminmanager.com och är tillsammans med Fitness Market Nordic ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden.

- Johan har den kommersiella erfarenheten och ledarskapet som kommer att kunna ta HSNG till nästa nivå. Vi har stora förhoppningar på framtida tillväxt inom existerande och nya affärer. Jag vill samtidigt tacka Gustav för ett viktigt och bra arbete i samband med integrationen av HSNG till Orkla och önska honom lycka till med hans nya utmaningar, säger Stig Ebert Nilssen – Styrelseordförande för HSNG och EVP för Orkla Care. Sedan januari 2018 är HSNG en del av koncernen Orkla och tillhör affärssegmentet Orkla Care.

Kategorier

Health and Sports Nutrition Group HSNG AB består av Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Vitaminmanager.com och Fitness Market Nordic. HSNG är ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på den nordiska marknaden. Sedan januari 2018 är HSNG en del av koncernen Orkla och tillhör affärssegmentet Orkla Care.

Johan Görgård

VD Health & Sports Nutrition Group HSNG AB +46765415012

Ledande inom försäljning av kosttillskott och hälsokost på nordiska marknaden.

Health and Sports Nutrition Group HSNG AB
Svetsarvägen 15