Lyckat resultat för HTL hotels digitala rekryteringskampanj

Den nya hotellkedjan HTL har skapat en innovativ, digital rekryteringskampanj med mer fokus på personlighet vid sidan av praktisk branscherfarenhet. Rekryteringen av värdar återspeglar konceptet som helhet; modernt, digitalt och med kvalitet i detaljerna.

HTL har med sin ambition om att skapa en digital miljö som förbättrar reseupplevelsen tagit bort vissa traditionella element, vilket ställer helt nya krav på personalen. Hotellets värdar kommer att ha en bredare yrkesroll, där servicekänsla, flexibilitet och personlighet är a och o. Ena stunden serverar de mat och dryck och i nästa delar de med sig till gästerna av sina egna favoritställen i staden.

I rekryteringen av värdar till det första hotellet, HTL Kungsgatan i Stockholm, var det totalt 22 platser som skulle fyllas. Rekryteringen utformades utifrån de olika personligheter som söktes och till dem kopplades kreativa illustrationer och arbetstitlar, så som Coordinator of Everything och Captain of Spirits. Kampanjen visades huvudsakligen på Facebook och riktades mot utvalda segment baserat på intresse, ålder och geografi.

Platsannonserna lades ut i slutet av januari. Under tre veckor kom det in över 500 ansökningar, och av dessa valdes 70 personer ut till intervju. Innan februari var slut hade alla utvalda värdar fått ett erbjudande och tackat ja.

- Vi är mycket nöjda med rekryteringen, säger Joachim Högefjord, MD för HTL hotels. Det blir en fin blandning av glada, energigivande personligheter som brinner för sin stad, och att få gästerna att trivas hos oss.

Många av de sökande har uppgivit att det var platsannonserna, där personligheten lyftes fram, som avgjorde att de skickade in sin ansökan.

Ansvarig för rekryteringskampanjen är Whispr Group.
Ansvarig för rekryteringen är Sweden HR Group.
Illustrationer: Sasan Faghihi

Vänligen besök följande länk för att ladda ner pressmaterial och bilder:

För ytterligare information om HTL, vänligen kontakta:
Gül Heper, Commercial Manager HTL hotels
gul.heper@htlhotels.com, Tel: +46 72 386 94 52

• Working life

• stockholm
  • hotell
  • rekrytering
  • digitalt arbetsliv
  • digital rekrytering
  • digital rekryteringskampanj
  • rekryteringskampanj
  • htlkungsgatan
  • htl hotels
  • hotel
  • design
  • #htlhotels
  • arbetsmarknaden
  • branscherfarenhet
  • swedish press

The essence of a great hotel experience.

The idea is simple: leave out the unnecessary and enhance the quality of the necessary.
HTL has global ambitions and the plan is to have 20 HTL up and running in major Nordic cities within five years. Stockholm will see its first HTL as soon as May 2014.

Gül Heper

Press contact Brand & Commercial Director HTL hotels Headquarters For marketing/press related questions. For other questions please contact Customer service at info@htlhotels.com +46723869452