Huawei Watch 3 Pro har tilldelats priset ”EISA Best Smartwatch 2021–2022”.

EISA utser Huawei Watch 3 Pro till årets bästa smarta klocka

Huawei Watch 3 Pro har tilldelats priset ”EISA Best Smartwatch 2021–2022”. I EISA:s motivering till utmärkelsen kan man bland annat läsa att “…den ser fantastisk ut tack vare klockkroppen i titan runt 1,43 tums AMOLED-skärmen, som i sin tur skyddas av ett safirglas vilket ger den en känsla av modern elegans”. EISA fortsätter ”…det avancerade operativsystemet ger den en plattform för applikationer och funktioner, inklusive hjärtrytm och mätning av syrehalten i blodet, stresstester och falldetektering samt färdiga program för över 100 olika träningsformer.”

- Vi är glada över att ha fått ytterligare en utmärkelse inom smarta klockor. Huawei Watch 3 Pro är fristående, smart och lika kraftfull som en smart mobil. Det känns jätteroligt att kunna leverera en klocka som ger människor inom hälsa och träning en smart upplevelse, säger Sofia Björnerfors, PR ansvarig på Huawei Consumer Group i Sverige.

Huawei Watch 3 Pro är utrustad med Harmony OS 2 och är en smart klocka designad och konstruerad för framtiden. Huawei Watch 3 Pro levererar helt nya intelligenta funktioner som illustrerar Huaweis vision för ett sömlöst liv med AI och stärker deras 1+8+N strategi. Utöver Huaweis professionella mätningsfunktioner inom hälsa- och träning och upp till 21 dagars batteritid i ultraläget erbjuder Huawei Watch 3 Pro även en temperatursensor med hög precision som kan upptäcka temperaturförändringar på huden. Och med nya funktioner som falldetektering hjälper den smarta klockan till att mäta träningsresultat och hälsostatus med forskningsbaserade lösningar över tid.

Om EISA
    Medlemmar i EISA inkluderar mediaexperter inom hela spektrat av konsumentelektronik från över 30 länder, bland dessa finns även svenska medier. Varje medlem bidrar i en eller flera av deras sex expertgrupper inom fotografering, mobila enheter, Hi-Fi, hemmabio ljud, hemmabiodisplay & video och elektronik i bil. Varje år nominerar medlemmar i EISA en lista av produkter som de anser utmärker sig inom dessa olika produktgrupper. De nominerade produkterna presenteras sen i detalj för gruppen innan de röstar fram vinnare i respektive kategori.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/