Säljstart för nya Huawei Watch 3-serien

Säljstart för nya Huawei Watch 3-serien

Bland sommarens nyheter från Huawei utmärkte sig den nya Watch 3-serien med modellerna Huawei Watch 3 och Huawei Watch 3 Pro. Två smarta sportklockor som bland annat erbjuder fantastisk batteritid, högklassig träningsassistans, många användbara hälsofunktioner som till exempel temperaturavkänning samt möjlighet till många olika eller personliga urtavlor. Nu kommer båda klockorna till Sverige och finns i butik från och med 2 augusti.

Med Huawei Watch 3-serien skapas en balans mellan smarta klockor och traditionell klockestetik. Klockkroppen har en elegant design bestående av polerat rostfritt stål (Watch 3 Pro är i titan) och en stor skärm med välvt 3D-glas. Watch 3-serien är Huaweis första serie med smarta klockor som kommer utrustad med taktil feedback med hjälp av en roterande krona. På grund av högprecisions-igenkänningen av fingertoppsrörelser kan användaren zooma in eller ut på bilder samt smidigt skrolla bland menyalternativen.

Huawei Watch 3-serien är en professionell träningsassistent som erbjuder över 100 träningslägen, temperaturavkänning av huden med en ny högprecisionssensor, falldetektering samt SOS-knapp. Tillsammans med en stor funktionsuppsättning där bland annat hjärtfrekvens, Sp02, sömn och stress analyseras håller den smarta klockan sin användare uppdaterad om hälsotillstånd i realtid. Likt tidigare kan användare byta den digital urtavlan och det finns ett stort utbud att välja på. Det senaste är olika kändisar med egna urtavlor, bland andra den polske fotbollsstjärnan Robert Lewandowski.

Huawei Watch 3-serien stöder fristående anslutning, oberoende av en smart mobil. Genom att aktivera eSIM-tjänster på sin smarta telefon kan användaren enkelt dela telefonnummer samt abonnemang mellan sina smarta enheter. Användaren kan även svara på inkommande samtal. Funktionen stöds av alla operatörer på den svenska marknaden.

Användare kan enkelt ansluta sin mobil till Huaweis smarta klockor genom appen Huawei Health, oavsett operativsystem. Appen finns att ladda ner i AppGallery. För andra Androidenheter, laddar användaren enkelt ner appen genom att skanna QR-koden på Huaweis officiella hemsida här. För IOS-enheter går man in på Appstore och söker efter Huawei Health och trycker sedan på installera.

Pris och tillgänglighet
Huawei Watch 3 och Huawei Watch 3 Pro finns tillgängliga på den svenska marknaden från och med den 2 augusti. Det rekommenderade cirkapriset är SEK 3 990 inklusive moms respektive SEK 4 490 inklusive moms. Huawei Watch 3 kommer att finnas i färgerna svart och brunt och Huawei Watch 3 Pro i färgen brunt (läder).

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/