Huawei Watch GT 2e kommer att finnas tillgänglig i färgerna lavaröd, grafitsvart och mintgrön i Sverige

Huawei lanserar Watch GT 2e med 100 träningsfunktioner

Huawei presenterar nu sin nya smarta sportklocka Huawei Watch GT 2e. Jämfört med föregångaren Watch GT 2 har klockan har ett ännu större fokus på ett hälsosamt liv och har försetts med 100 olika träningsfunktioner inom såväl traditionella som nya och trendiga sporter.

Nya Huawei Watch GT 2e är minimalistisk och robust med en mer sportig och trendig design än Watch GT 2. Själva boetten har en sandblästrad yta med en djup svart ytfinish som ger en subtil reflektion av ljuset vilket skapar en fascinerande effekt som förändras beroende på vilken vinkel klockan har i förhållandet till ljuset. Den nya klockan har också ett urval av nya urtavlor som kan ändras beroende på vilken sinnesstämning man är i. Det finns även möjlighet att skapa helt personliga urtavlor genom att använda egna bilder.

De nya användningsområdena för sport och träning inkluderar ett urval av 15 sportlägen. Av dessa lägen är åtta utomhusaktiviteter (löpning, gång, bergsklättring, vandring, terränglöpning, cykling, simning öppet vatten och ironman triathlon) och sju inomhusaktiviteter (gång, löpning, cykling, simning, friträning, cross-training och rodd). I det professionella sportfunktionsläget så kan Huawei Watch GT 2e analysera 190 olika typer av data. Klockan kan även automatiskt känna igen sex olika professionella sportlägen för att ge en smartare upplevelse.

Huawei Watch GT 2e stödjer även 85 olika sportanalyslägen som omfattar sex olika sportkategorier – extrem, leisure, fitness, vattensport, bollsporter och vintersporter. Aktiviteterna varierar från street dance, parkour, klättring till yoga, ballet och boxning.

Huawei Watch GT2e samlar och analyserar data som längd, kaloriförbränning, hjärtfrekvens, träningsutveckling och tid för återhämtning. Användaren kan enkelt få en överblick av sin träning, spara data eller dela med sig på sociala medier.

Huawei Watch GT 2e är utrustad med en funktion för att kunna blodsyremättnad. Utöver detta är Huawei Watch GT 2e utrustad med Truseen 3.5 som hjälper till att analysera och följa upp användarens hjärtfrekvenser och TruRelax™ som fokuserar på att hjälpa användare att hantera stress genom att mäta pulsvariationer, Heart Rate Variabilities (HRV). Utifrån denna data kan TruRelax™ ge stressrelaterad feedback direkt till användaren. Klockan har ett Kirin A1-chip som stödjer en otroligt låg energiförbrukning och gör att klockan kan användas i upp till två veckor på en laddning.

Huawei Watch GT 2e är utrustad med en 1.39 tum AMOLED HD-precisionspekskärm och finns tillänglig i tre nya färger; grafitsvart, lavaröd och mintgrön. Armbandet är gjort i mjukt, hudvänligt material för att vara så bekvämt som möjligt. Huawei Watch GT 2e har en lagringskapacitet som låter användaren att spara upp till 500 mp3-filer på enheten för uppspelning i ett par hörlurar.

Pris och tillgänglighet

Huawei Watch GT 2e kommer att finnas tillgänglig i butik från 20 april i färgerna grafitsvart, lavaröd och mintgrön. Rekommenderat cirkapris är från 1990 SEK.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2019. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/