Huawei visar brett sortiment med 4G-produkter på CES

Huawei visar brett sortiment med 4G-produkter på CES

Huawei lanserar sin första 4G/LTE-mobil Ascend P1 lte och visar en hel produktfamilj för blixtsnabb uppkoppling via den nya generationen mobilnät.

Stockholm, 13 januari 2012 – Huawei, en globalt ledande IT & telekomleverantör, lanserar flera 4G/LTE-nyheter på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas denna vecka. Huawei presenterar bland annat sin första 4G-mobil och visar hela sitt utbud inom 4G för mobilanvändare, totalt nio olika produkter.

I centrum för uppmärksamheten på CES står utan tvekan Huawei Ascend P1 lte, 4G-versionen av Huaweis senaste smartphone. Den har en kraftfull 1,5 GHz processor med dubbla kärnor, 4,3-tums Super AMOLED-skärm, och ger användaren den senaste LTE-teknologin med oöverträffad datahastighet vid mobil uppkoppling.

Bland de övriga 4G/LTE-produkterna som Huawei visar på CES märks:

• 4G/LTE modemet 3276 och routern E5776. Båda dessa enheter har stöd för LTE kategori 4, vilket medger datahastigheter i nedlänken på upp till 150 Mbit/s och på upp till 50 Mbit/s i upplänken. Huawei är den första tillverkaren som erbjuder stöd för LTE Kategori 4.
  • 4G/LTE-modemet E392, som är först i världen att hantera LTE TDD/FDD / UMTS / GSM och E398, världens första trippelbands LTE-modem.
  • Flerbandsroutern E589 som hanterar såväl 4G/LTE, 3G som 2G.
  • 4G/LTE-modulen EM920, den första trådlösa bredbandsroutern som hanterar både LTE TDD och FDD, med stöd för nedlänkar på upp till 100 Mbit/s och möjlighet att ansluta upp till 32 datorer och andra enheter lokalt via WiFi.

Allt sedan 2004 då Huawei inledde sitt forsknings- och utvecklingsarbete inom 4G/LTE, har företaget haft en globalt ledande roll inom utveckling av LTE-tekniken och har banat väg för utbyggnaden av den nya generationen mobilnät och kommersiell lansering av 4G/LTE-tjänster. Dessutom är Huawei sedan 2010 den största bidragsgivaren till det internationella standardiseringsarbetet inom LTE och innehar ett flertal nyckelpositioner i de arbetsgrupper som definierar standarderna för nästa generation teknik i mobilnäten.

Huawei är en ledande global leverantör inom IT och kommunikationsteknologi. Med utgångspunkt i vårt engagemang för kundorienterad innovation och starka samarbeten erbjuder Huawei helhetslösningar för nätverk, mobila enheter och tjänster i molnet. Genom att utveckla attraktiva lösningar och tjänster arbetar vi för att skapa maximalt värde för teleoperatörer, företag och konsumenter. Våra lösningar och produkter används i över 140 länder, till nytta för mer än en tredje¬del av världens befolkning.