Under de senaste tre åren har Huge rekryterat 36 unga talanger under 30 år. Hanna och Anna är två av dem.

Huge Bostäder på Karriärföretagens 100 i topplista för unga talanger

Huge har utsetts till en av 2022 års mest attraktiva arbetsgivare. Huge finns med på Karriärföretagens 100 i topplista över stora arbetsgivare som erbjuder unga talanger de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna. Bland tidigare karriärföretag märks IKEA, Tre och Almi.

– Vi jobbar målmedvetet med att rekrytera och utveckla talanger i olika åldrar. I vår trygga arbetsmiljö får de möjligheten att växa och utvecklas i sina roller. Många har redan gjort karriär, exempelvis som projektledare och ombyggnadskoordinatorer med stora ansvar. Jag är så glad över att det uppmärksammas av Karriärföretagen, säger Huges vd Karin Strömberg Ekström.

Karriärföretagen motiverar Huges plats på 100 i topplistan med att:

”Huge är en arbetsgivare som ständigt arbetar efter Vi-känslan, vilket de lyckas med utmärkt. De bjuder på en familjär företagskultur där tryggheten för medarbetarna ligger i fokus. Med många hälsosatsningar och förmåner skapar Huge en fantastisk arbetsplats. Sedan får vi inte glömma att Huge även besitter hög kompetens inom deras kommunikationsavdelning vilket levererar kvalitativt content som engagerar och inspirerar.”

– Vi har ett långsiktigt tänk i våra satsningar på rekrytering och utveckling. Som bransch och företag känner vi av den hårda konkurrensen om kompetenta medarbetare. Vi är måna om att man får en fin start på Huge genom vår process för onboarding. Utöver rekrytering jobbar vi långsiktigt med att skapa en attraktiv arbetsmiljö med fokus på hälsa, välbefinnande och utvecklande arbetsuppgifter, säger HR-chef Elisabeth Norling.

Under de senaste tre åren har Huge rekryterat 36 unga talanger under 30 år. Och fler behövs. Bolaget har ett ambitiöst uppdrag med fokus på social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet. Under de kommande tio åren ska bolaget stambyta 4 900 lägenheter och bygga ett par tusen nya hyresrätter runt om i Huddinge. Dessutom har Huge stora ambitioner inom fastighetsskötsel och kundrelationer. Huvudkontoret finns i egenägda Huddinge centrum, vid pendeltåget, med ett stort utbud av kommersiell och kommunal service.

Om Karriärföretagen

Karriärföretagen är en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter både för nyexaminerade studenter och för unga arbetstagare som redan har jobbat i några år.

Varje år granskar Karriärföretagen ett tusental stora arbetsgivare. Utifrån kriterier som karriärsidor på webben, närvaro och kvalitet i sociala medier och attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar väljer man ut 200 arbetsgivare. En jury med kända experter inom marknadsföring, HR och karriärfrågor utser sedan 100 arbetsgivare som blir listan med årets Karriärföretag. Den första listan kom redan 2011.