Pressinbjudan: Vinnaren i Huddinge Centrums arkitekttävling Paradiset presenteras

Pressmeddelande -

Tisdagen den 12 juni presenterar Huge Fastigheter AB och Sveriges Arkitekter vinnaren i arkitekttävlingen Paradiset. Tre arkitektbyråer har tagit fram förslag på en ny byggnad för kontor, handel och annan service på den plats där Paradisgaraget i dag står.

De tre arkitektbyråerna som har deltagit är BIG tillsammans med Sweco, Kod Arkitekter och White.

– Intresset för tävlingen har verkligen varit stort och vi har fått in många synpunkter och kommentarer. Det är roligt att se att utvecklingen av Huddinge centrum engagerar huddingeborna, säger Christina Hansson, affärsområdeschef för centrum på Huge Fastigheter AB, och en av medlemmarna i juryn.

Förslagen har visats på webben och på Folkets Hus mellan den 16 april och den 16 maj.

Tävlingen är en del i arbetet att göra Huddinge Centrum mer attraktivt och välkomnande.

– Huddinge Centrum är mysigt men också lite slitet. Vi vill förvandla det till en naturlig mötesplats för de 20 000 familjer som bor i eller nära centrum, men också för andra besökare, säger Christina Hansson.

Tävlingsjuryn har bestått av representanter från fastighetsägaren Huge Fastigheter AB, Huddinge kommun, två oberoende arkitekter utsedda av Sveriges Arkitekter och en plats- och stadskärneutvecklare.

Vad: Vinnaren i arkitekttävlingen Paradiset - ett nytt landmärke i Huddinge Centrum presenteras

När: 12 juni kl 11.00

Var: Folkes Bistro, Folkets Hus i Huddinge Centrum

Ta del av förslagen på: www.huddingecentrumutveckling.se