Basic, Comfort eller Innovation: Enkel och trygg valfrihet med Merlo

Basic, Comfort eller Innovation: Enkel och trygg valfrihet med Merlo

Prisvärd basmaskin, komfortpaket eller avancerade maskinegenskaper. Med tre utrustningsalternativ har det blivit enklare att välja Merlo efter behov och investeringsvilja.

Det är Merlos generalagent i Sverige, AB Hüllert Maskin som lanserat ett mer varierat utbud av teleskoplastarmodeller. Utrustningsalternativen Basic, Comfort eller Innovation gör det enklare för maskinägarna att välja en maskinmodell som exakt passar verksamhet, behov och önskemål.

• Basicmodellerna är basmaskiner som med grundläggande utrustning innebär en lägre investering. Trots enkelheten har de dock alla garantier och all den trygghet som Merlos väl utbyggda servicenät i Sverige innebär. Modellerna är också möjliga att förse med skräddarsydd utrustning efter ägarens önskemål, svenskt redskapsfäste är alltid standard. Basicmodellerna har lyftkapacitet upp till 3,4 ton och lyfthöjd upp till tio meter.

• Comfortmodellerna innebär tillval som ger marknadens bästa förar- och arbetsmiljö. Maskinerna lyfter upp till 4 ton med tio meters bom. I utrustningen ingår bland annat hyttfjädring, luftfjädrad förarstol, flowshare hydraulsystem och elektrisk joystick i höger armstöd, liksom ac med mera.

• Innovation-modellerna med lyftkapacitet upp till 4,1 ton och tio meters lyfthöjd har den bästa och senaste teleskoplastartekniken från Merlo. Till exempel chassinivellering, sidoförskjutning och Merlos unika chassiram som gör maskinerna kompakta med låg tyngdpunkt. Även bomdämpning, ac, elmekanisk joystick och flowshare med mera ingår.

– Merlo teleskoplastare fungerar för så många olika branscher att behov och önskemål skiljer sig. Med de olika utrustningspaketen har vi lyssnat på behoven och vill vara säkra på att vi erbjuder alla maskinägare exakt vad de behöver och vill ha, säger AB Hüllert Maskins försäljningschef Jan-Erik Hovlin.

FAKTA:

Chassinivellering

Merlos unika sidoförskjutning

Elmekanisk joystick med fram/back i samma spak

”Ring of steel”, kompakt chassi med lång tyngdpunkt

Kampanjpaket 2013

Bomdämpning

AC

Agrikit

Diffspärr bak

Arbetslampor på bom

Dubbelverkande hydrauluttag bak

Merlo 41.7CS och 38.10 går att få i Innovation-utförande

BILDTEXTER:

merlo-hyttfjdring1.jpg:

Merlos CS-modeller har den unika hyttfjädringen som innebär bättre arbetsmiljö och högre komfort.

merlo-innovation1.jpg

AB Hüllert Maskin introducerar de tre utrustningsnivåerna Basic, Comfort och Innovation, som gör det enklare att välja den Merlo teleskoplastare som bäst passar den egna verksamheten.

merlo-sidoforskjutning.jpg

Merlos unika sidoförskjutning (hydraulcylindern i mitten av bilden) gör det möjligt att sidoförskjuta bommen och chassiet utan att flytta maskinen. En mycket uppskattad egenskap vid bland annat materialhantering.

merlo-38.10-innovation.jpg

Merlo 38.10 är en av de modeller som kan fås i Innovation-utförande.

AB Hüllert Maskin är ledande leverantör av teleskoplastare i Sverige. Företaget har den svenska generalagenturen för Merlo, med ett nät av återförsäljare och serviceverkstäder över hela landet. AB Hüllert Maskin säljer och servar även Lännen grävlastare och Lundberg redskapsbärare.