Hüllert Maskin har tecknat ett treårigt avtal som officiellpartner till Svensk Bilsport.

Hüllert Maskin vill vara med att lyfta Svensk Bilsport
Maskinföretaget Hüllert från Vara som erbjuder teleskoplastare i toppklass har tecknat ett treårigt avtal som officiellpartner till Svensk Bilsport.

- Vi är otroligt glada för att Hüllert Maskin vill vara en del av Svensk Bilsport och förstärka vår grupp av samarbetspartners. Företaget besitter en stark position i sin bransch och har både maskiner och kompetens som jag är övertygad om att komma till användning inom bilsporten och våra arrangemang av tävlingar, säger Peter Lindkvist, Kommersiellt ansvarig på Svensk Bilsport.

Hüllert Maskin från Vara erbjuder teleskoplastare i toppklass inom alla typer av branscher. Teleskoplastare från Merlo är ett multiverktyg för otaliga användningsområden som gör att användarna får en maskin som lyfter vilken verksamhet som helst. Med en Merlo får dessutom föraren komfort och sikt som gör det till en fröjd att arbeta. Nu vill Hüllert Maskin vara med att lyfta bilsporten med Merlo.

- Att gå in som officiell samarbetspartner till Svensk Bilsport känns som en självklarhet för oss, säger Andreas Tagesson VD på Hüllert Maskin och fortsätter.

- Att många av våra kunder är bilsportsintresserade är ingen hemlighet, därför känns det här extra kul att få göra något tillsammans för ett gemensamt intresse – svensk bilsport.

Vi ser fram emot att få visa upp våra teleskoplastare i en något ganska otippad miljö som bilsport. Det ska bli oerhört kul att visa vilken kapacitet och hur många användningsområden våra teleskoplastare faktiskt har. Merlo teleskoplastare har tidigare synts i samband med Monza Grand Prix där vi i närmare 25 år har levererat maskiner för räddningsinsatser och borttagning av skadade bilar.

- Nu ser vi framemot att visa upp oss på den svenska bilsportsscenen, avslutar Tagesson.

Med Hüllert Maskin som ny officiell samarbetspartner fortsätter Svensk Bilsport öka sin partnerfamilj.

- Att fler partners vill ansluta till oss känns riktigt bra, men framför allt tycker jag att det visar att vi är en sport som har produkter och upplevelser som flera företag vill vara en del av och det är något vi i Svensk Bilsport ska vara stolta över och bygga vidare på, avslutar Peter Lindkvist.

Mer information om Hüllert Maskin finns här,
www.hullert.se