Hüllert Maskin tecknar serviceavtal med Lännen Tractors AB

Hüllert Maskin som i första hand säljer och servar Merlo teleskoplastare, servar och reparerar även alla typer av entreprenadmaskiner, oavsett fabrikat och modell i den lokala verkstaden i Vara. Ett serviceavtal har tecknats med Lännen Tractors AB för att säkerställa eftermarknaden i Västergötland för både Lännen grävlastare samt Lundberg redskapsbärare.

Serviceavtalet innefattar att Hüllert Maskin har ansvar för service och reparation samt reservdelar av Lännen grävlastare och Lundbergs redskapsbärare utifrån kundens behov och efterfrågan i området. All service och reparation utgår från Hüllert Maskins verkstad i Vara. För att erbjuda bästa möjliga maskinservice har Hüllert Maskin även tre fullt utrustade servicebilar som dagligen är ute på fältet och genomför service och reparationer på plats hos kunden.

Vid bokning av reparation och service av din maskin, kontakta kundmottagare Bjarne Peinert på Hüllert Maskin 0512 – 30 16 23.

Om LMCE Group

LMCE Group (Lännen Mobile Construction Equipment Group) är en internationell leverantör av smarta och mobila lösningar inom materialhantering. LMCE utvecklar och producerar multifunktionella maskiner med hög användbarhet som bidrar till en mer ekonomisk hållbarhet. I LMCE Group finns två maskintyper, Lännen Tractors AB och Lundberg Hymas AB.

För mer information besök www.lannen.com/sv/.

Om Hüllert Maskin

Hüllert Maskin är generalagent för Merlo teleskoplastare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Vara, där även en lokal verkstad samt eftermarknad och support är placerad. Företaget startade 1945 och firade under 2020 75 år i maskinbranschen. Sedan 1995 har man sålt och servat Merlo teleskoplastare som tillverkas i Italien.

För mer information besök www.hullert.se.